تاب آوری و بازی درمانی
تاب آوری و بازی درمانی
ابزار پژوهش شامل مقیاس توانمندی های اجتماعی- هیجانی و تاب آوری (مرل، ۲۰۰۸) بود.
مقایسه اثربخشی نقاشی درمانی، گل بازی، و روش تلفیقی بر تاب آوری کودکان با اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی
بنابر همین گزارش از خانه تاب آوری بازی درمانی شکلی از درمان است که از بازی یا بعبارت دیگر وسیله بیان طبیعی کودک برای درمان بهره میبرد،بازی درمانی به کودکان کمک میکند احساسات و تجربیات خود را راحت تر از طریق اسباب بازی ها به جای کلمات بیان کنند.
این رویکرد مبتنی بر این ایده است که کودکان به طور ناخودآگاه از طریق بازی ارتباط برقرار می کنند و بدینگونه بازی وسیله ای طبیعی برای ابراز آنهاست.
انجمن بازی درمانی (APT) استفاده سیستماتیک از یک مدل نظری برای ایجاد یک فرآیند بین فردی که در آن بازی درمانگران آموزش دیده از ظرفیت درمانی بازی برای کمک به مراجعان برای پیشگیری یا حل مشکلات روانی اجتماعی و دستیابی به رشد و توسعه مطلوب استفاده می کنند را بازی درمانی نامیده است.
بازی درمانی عموماً برای کودکان 3 تا 11 ساله که ممکن است مشکلات اجتماعی، عاطفی یا رفتاری داشته باشند مورد استفاده دارد.
مطالعات نشان داده است بازی درمانی میتواند برای کودکانی که تروما، سوء استفاده یا سایر تجربیات ناراحتکننده را تجربه کردهاند مفید باشد.
در بازی درمانی، فرصت های متنوعی به کودکان ارائه می شود و تشویق می شوند تا خود را از طریق بازی کشف و بیان کنند، این به درمانگران اجازه می دهد تجارب درونی خود را درک کنند و به آنها کمک کنند تا راهبردهای مقابله و مهارت های حل مسئله را توسعه دهند. جلسات معمولاً 30 تا 45 دقیقه طول می کشد.
انجمن بازی درمانی (APT) یک انجمن حرفه ای ملی است که در سال 1982 به منظور تقویت ارتباط بین متخصصان سلامت روان علاقه مند به بازی درمانی، ترویج تحقیق و توسعه بازی درمانی تشکیل شده است APT توسط انجمن روانشناسی آمریکا (APA) برای آموزش مداوم روانشناسان و بازی درمانگران تایید شده است،