کارگاه تاب آوری بیماران خاص در کرمانشاه برگزار شد

0


کارگاه تاب آوری بیماران خاص در کرمانشاه برگزار شدکارگاه تاب آوری بیماران خاص در کرمانشاه برگزار شد

به همت خیرین، شورای بیماران خاص استان کرمانشاه کارگاه دو روزه ای را با عنوان تاب آوری روانشناختی در  روزهای 11 و 12 مردادماه جاری در محل تالار اجتماعات مجتمع بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد. .تبعات و پیامدهای روانشناختی بیماریهای خاص ، کلیات و مبانی تاب آوری روانشناختی از عمده ترین مباحث این کارگاه دو روزه  بود . تاب آوری قبل از ابتلا ، حین درمان و پس ازدرمان نیز مورد تاکید قرارگرفت دراین دوره آموزشی علاوه بر بیماران ، روانشناسان ، مددکاران و مشاوران نیز حضورداشتند .

کارگاه تاب آوری بیماران خاص در کرمانشاه برگزار شد و تلاش کرد که که  توجه بنیادهای خیریه و سازمان های حامی بیماران خاص را که تا کنون تنها به کمک های مالی بسنده می کردند به رویکردها و ضرورت های آموزشی جلب نماید.

پیشنهاد ما به شما

سر منشا و ایده اصلی تشکیل بنیاد امور بیماری‌های خاص مربوط به آشنایی ریاست بنیاد با بیماران کلیوی، تالاسمی و هموفیلی در سال ۱۳۷۱ صورت پذیرفت. وضعیت نامطلوب درمانی این بیماران سبب گشت تا ایشان تحقیقات میدانی و بازدیدهای استانی مختلفی را جهت آشنائی با مشکلات این بیماران درسراسر کشور داشته باشند.

اولین اقدامات بنیاد در بدو تأسیس، بررسی وضعیت بیماران، آسیب شناسی درخصوص عوامل موثر در بوجود آمدن بیماری ها و بررسی راهکارها و راه حل‌های خروج از وضعیت نامطلوب و بهبود کیفیت درمان و زندگی بیماران و نیز بررسی شیوه پیشگیری قابل اجرا بوده است که تا به امروز فعالیت خود را در زمینه‌های درمانی، آموزشی و ترویجی در حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های ناشی از بیماری‌های خاص ادامه داده است.

در طی این سالها بنیاد گسترهٔ بیماران تحت پوشش خود را افزوده است و جدا از بیماران دیالیز، تالاسمی و هموفیلی به دلیل میزان شیوع و هزینه‌های بالای درمانی بیماران سرطان، ام اس، پیوند کلیه، دیابت و ای بی نیز تحت پوشش بنیاد قرار گرفته‌اند.

 

کارگاه تاب آوری بیماران خاص در کرمانشاه برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.