کمیته تاب آوری خانواده

0

کمیته تاب آوری خانواده

کمیته تخصصی “تاب آوری خانواده” فعالیت خود را آغاز کرد. 

صبح سه شنبه ۱۴اسفندماه ۹۷  مرکز تاب آوری و انجمن پرتونوین کشوردرمحل تالار اجتماعات اداره کل بهزیستی استان تهران تفاهمنامه ای را به امضاء رساندند که براساس آن کشور عزیزمان صاحب کمیته تخصصی خواهد بود.

آموزش و پژوهش با تکیه بر توانایی ها و منابع مشترک این دو سازمان مردم نهاد، اهم زمینه های فعالیت متخصصان کمیته تابآوری خانواده تعیین گردیده است.

در این مراسم باشکوه علاوه برمشاور جوان ریاست سازمان بهزیستی کل کشور) و(معاونت امور روانشناختی و مشاوره) مدرسین و مشاورین حوزه خانواده، اساتید محترم دانشگاه و فعالان اجتماعی ، روانشناسان ، مشاوران و مدکاران اجتماعی درعرصه خانواده حضور داشتند.

تاب آوری خانواده پاسخ مثبت به مشکلات خانوادگی است همچنین  به روند انطباق و سازگاری در خانواده به عنوان یک واحد کاربردی اطلاق می شود.

منشا اصلی مفهوم تاب آوری خانواده به روایتی از کودکان و نحوه ی عملکرد آنها در مواجهه با تجربیات زندگی بوده است. مفهوم تاب آوری خانواده در این مسیر از تعاریف متفاوت, تحقیقات , کاربردها و تفاسیر بالینی تکامل یافته است.

مطالعات تاب آوری قبل از اینکه به خانه و خانواده معطوف شود متوجه کودکانی بود که در شرایط بد نتایج و زندگی های خوب ساخته و به دست آورده بودند و پس ازاین تاب آوری به خانه و خانواده آمد و هم اکنون با تاکید فراوان بر ( معنویت ) و قدرت ایمان و اعتتقادات مذهبی در عبور از روزهای سخت در مرحله چهارم تمرکز و توجه خود را به چند عاملی بودن تاب آوری در سطوح فردی،خانوادگی، اجتماعی، سازمانی و حتی مولکولی معطوف ساخته است .

 

 

"</a

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.