کتاب تاب آوری کودکان

اثر وندی ماوس توصیه شده توسط انجمن روانشناسی امریکا

0
کتاب تاب آوری کودکان
تاب آوری کودکان

کتاب تاب آوری کودکان

کتاب تاب آوری کودکان اثردکتر وندی ال موس (Wendy L. Moss٬ )  با ترجمه محمدرضا مقدسی و طیبه سرلک با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۱۰ فصل و ۱۴۰ صفحه  توسط انتشارات ورجاوند منتشر و با قیمت ۲۴۰۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

کتاب آوری کودکان نخستین بار توسط ، Magination انتشارات بزرگ ترین سازمان علمی و حرفه ای روانشناسان در ایالات متحده و بزرگ ترین انجمن روانشناسان در سراسر جهان منتشر شده است.

تاب آوری کودکان یک کتاب خودیاری برای کودکان است که راهبردهای عملی برای ایجاد مهارت‌های تاب‌آوری را آموزش می‌دهد.
این کتاب توسط روانشناس وندی ال. ماس، دکترای ABPP، FAASP نوشته شده است، بعنوان یک کتاب خود یار به بچه‌ها کمک می‌کند تا یاد بگیرند که چگونه با استفاده از آزمون‌ها، توصیه‌ها و تمرین‌ها تاب آوری و توانایی خود را تقویت کنند
 
برخی از مهارت‌های کلیدی که در کتاب ارائه شده عبارتند از:
 
– خود را بهتر بشناسید
– درک و مدیریت احساسات
– استفاده از خودگویی مثبت
– هنگام ناراحتی خود را آرام کنید
– برخورد با تصمیمات، ناامیدی ها و چالش ها
– مدیریت شرایط تحت کنترل شما
– مذاکره، سازش، و هدایت درگیری های اجتماعی
– مقابله با منابع جدی استرس
– درخواست کمک و راهنمایی
 
تاب آوری کودکان تاکید می‌کند که تاب‌آوری مهارتی است که همانند یک رشته ورزشی می‌توان آن را از طریق تمرین آموخت.
تاب آوری کودکان شامل آزمون‌های خودارزیابی، مثال‌های واقعی و استراتژی‌های مشخص مانند تمرین‌های تنفسی برای کمک به رشد توانایی کودکان است.
توصیه و نکات کاربردی این کتاب را می‌توان برای عوامل استرس‌زا و همچنین رویدادهای مهم زندگی به کار برد
 
کتاب تاب اوری برای کودکان برای سنین 10 تا 13 توصیه و بعنوان کتابی الهام بخش برنده جایزه کتاب کودکان Gellett-Burgess شده است.
کتاب تاب آوری کودکان اثر وندی ماوس برای کمک به بچه‌ها در ایجاد مهارت‌هایی برای عبور موفقیت آمیز از مشکلات و توانایی ادامه آن است

دکتر وندی ال.موس در این کتاب از خوانندگان خواسته است تا با کنترل واکنش‌های خود نسبت به استرس توانمندتر شوند. او با بررسی رفتار کودکان در شرایط دشوار (براساس نمونه‌های واقعی) راهکارهای دقیقی مانند استفاده از خودگویی و تمرینات تنفسی ارائه کرده است.

همچنین با برشمردن عوامل استرس‌زا مانند مدرسه، دانشگاه، روابط اجتماعی و مرگ یکی از عزیزان، یادآوری می‌کند که ابزارهای تاب‌آوری می‌توانند برای مواجهه با موانع کوچک و بزرگ سودمند باشند.
گاهی بعضی از مردم، به آسانی می‌توانند از دشواری‌ها عبور کرده و بازگردند اما در حقیقت تاب‌آوری چیزی نیست که شما با آن زاده شوید؛ تاب‌آوری را باید آموخت.

کاربرد تاب‌آوری فقط در مواجهه با سختی‌ها نیست بلکه شامل یادگیری ارتباط با دیگران، حرکت به سمت هدف، داشتنِ دیدگاه مثبت و پذیرشِ اینکه تغییر، بخشی از زندگی است هم می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.