کارگاه تاب آوری خانواده

0

کارگاه تاب آوری خانواده

کارگاه سه روزه تاب آوری روانشناختی

با همراهی انجمن ازدواج و خانواده کشور ، مرکز روانشناسی سلامت  ودفترمهرورجاوند کارگاه سه روزه تاب آوری از۲۱ لغایت ۲۳ تیرماه در تهران با تاکید بر تحکیم مبانی خانواده و چرخه تاب آوری برگزارشد.

 

کارگاه تاب آوری خانواده

کمیته تخصصی تاب آوری خانواده در انجمن ازدواج و خانواده کشور فصل جدیدی از فعالیت های حود را آغاز کرد. این کمیته در کنار سایر کمیته های پژوهشی و آموزشی تحت امر انجمن ازدواج و خانواده کشور است و از ظرفیت های داوطلبانه خانه تاب اوری نیزبرخوردار است.

کمیته تخصصی تاب آوری خانواده بصورت رسمی در اسفند سال ۹۷ فعالیت خود در راستای دستیابی به اهداف مصوب انجمن و تحکیم مبانی خانواده و ارتقای کیفیت زندگی و توسعه توانایی های مخاطبین در آشنایی هر چه بیشتر با مبانی نظری و جلوه های عملیاتی تاب آوری در خانواده سازماندهی کرده است.

از ابتدای آغاز فعالیت انجمن در سالهای ۸۷ و ۸۸ که در آن هنگام تحت عنوان باشگاه مشاوران و مدرسین ازدواج و خانواده در شیرخوارگاه آمنه و تحت نظارت سازمان بهزیستی جلساتی با محوریت تاب آوری برگزار کرده ایم.

 

تا اینکه در سال ۹۷ با نظر هیأت مدیره و مدیرعامل محترم انجمن خانم دکتر سعیده هادی تشکیل کمیته تاب آوری خانواده در دستور کار قرارگرفت و بحمد الهی همگام با توجهات روز افزون بین المللی به مسأله تاب آوری در گام های نخست کارگروه مترجمین با رجوع و برخورداری از تجربیات مترجم شناخته شده ی  کشور عزیزمان خانم عفت حیدری (مترجم حوزه خودیاری و تاب آوری) متون مناسبی را جهت ترجمه انتخاب و تدارک ببیند که بتدریج درحال انتشار و ارائه به علاقه مندان است.

پیشنهاد ما به شما

انجمن ازدواج و خانواده کشور با افتخار و ضمن عرض تبریک، اعضا گرانقدر و ارزشمند کمیته تخصصی تاب آوری خانواده (انجمن ازدواج و خانواده کشور) را معرفی می نماید.

تیم تخصصی تاب آوری خانواده در انجمن ازدواج و خانواده کشور فصل جدیدی از فعالیت های حود را آغاز کرد. این کمیته در کنار سایر کمیته های پژوهشی و آموزشی تحت امر انجمن ازدواج و خانواده کشور است. واز ظرفیت های داوطلبانه خانه تاب آوری نیزبرخوردار است.

این کمیته به صورت رسمی در اسفند سال ۹۷ فعالیت خود را در راستای دستیابی به اهداف مصوب انجمن و تحکیم مبانی خانواده آغاز کرده است. ارتقای کیفیت زندگی و توسعه توانایی های مخاطبین در آشنایی هر چه بیشتر با مبانی نظری و جلوه های عملیاتی تاب آوری در خانواده ازاهداف این کمیته است.

به زودی شاهد برگزاری سلسله لایوهای اینستاگرامی، کارگاه های آموزشی آنلاین، جلسات سخنرانی مجازی و… این تیم تخصصی خواهیم بود.

اعضای کمیته تاب آوری خانواده

خانم ها: دکتر فاطمه آذرتاش، نرگس بیگدلی، فاطمه رمضانی، نرگس زمانی، سپیده سلطانی پور، دکتر زهره قربانی، بهناز کازرونی زند، دکتر آزیتا کشاورز، زهرا نیازاده
آقایان: دکتر محمدرضا مقدسی (مدیر تیم تخصصی تاب آوری خانواده)، دکتر نبی بستان، دکتر سید حسین رضوی، جواد طلسچی یکتا

همچنین در نظر بود که با پشتوانه فعالیت حوزه مکتوب و همچنین توان آموزشی و بهره گیری از اساتید مجرب در زمینه های تاب آوری همسران، تاب آوری کودکان و فرزندپروری کارگاههای تخصصی جهت تربیت مربیان و تسهیلگران در سطوح فردی و اجتماعی نیز انجام گیرد که البته اگرچه با کمی تأخیر ولی این برنامه ها با انگیزه و توان هرچه بیشتر بر حسب وظیفه داتی انجمن و بنابر مقتضیات زمانی انجام خواهد گرفت. در این راه مباهات و غرور اینکه از وجود اساتید و متخصصین گرانقدری که به تاب آوری عنایت ویژه داشته اند برخورداریم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.