کارگاه تاب آوری سمنان

اداره کل بهزیستی استان سمنان کارگاه تاب آوری برگزار کرد

0

کارگاه تاب آوری سمنان 

معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان برای روانشناسان ، مددکاران ، مشاوران و کلیه مسئولین مراکر شبه خانواده کارگاه آموزشی تاب آوری برگزار کرد.

این دوره آموزشی در تالار اجتماعات هتل جهانگردی شاهرود با حضور کارشناسان و مسئولین این حوزه در روزهای ۱۲و ۱۳ اسفند ماه برگزار گردید.

مقدمه ای بر مطالعات تاب آوری ، فرزند پروری و تاب آوری در خانواده ، آسیب پذیری و تاب آوری کودکان و عوامل و منابع موثردر آن از جمله مفاهیم مورد تاکید در این دوره بودند که توسط محمدرضا مقدسی تدریس گردید .

استان سِمنان یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است. شهر سمنان، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر این استان است. مساحت این استان برابر با ۹۷٬۴۹۱ کیلومتر مربع است که ۵٫۹ درصد مساحت کل کشور را شامل می‌شود و از نظر مساحت، هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این استان از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است. رؤسای‌جمهور ایران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۰ از این استان بوده‌اند.

این استان از نظر اقتصادی جایگاه در خور توجهی در اقتصاد کشور دارد. بخش صنعت استان به علت نزدیکی با استان تهران، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته و راه‌آهن با استانهای تهران، خراسان، مازندران و درآینده از گرمسار و آرادان به آران و بیدگل به اصفهان و جنوب کشور و کشف ذخائر معدنی مهم، طی سال‌های اخیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده‌است. توزیع جمعیت و تراکم آن در این استان یکسان نمی‌باشد و آهنگ افزایش آن با مقایسه تراکم نسبی سال‌های گذشته از میزان مساوی تبعیت نمی‌کند.

 

 

کارگاه تاب آوری سمنان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.