کارگاه تاب آوری در اهواز برگزار شد

0

کارگاه تاب آوری در اهواز برگزار شد این کارگاه به همت موسسه نواندیشان وبا حضور جناب آقای محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران و مدرس مرجع این حوزه وبا مشارکت مددکاران، فعالان حوزه پیشگیری و سلامت ، مشاوران و روانشناسان در روزهای هشتم و نهم تیرماه برگزار گردید

بنا بر همین گزارش تاب‌آوری از ویژگی های ضروری برای معلمان مهدکودک است مربیان مهدکودک علاوه بر اینکه خود به تاب آوری نیاز مبرم  دارند می‌توانند آن را در دانش‌آموزان خود پرورش دهند متخصصانی که دوران مختلف رشد با کودکان بعنوان مربی یا معلم همراه هستندمی توانند به طرق مختلف به رشد تاب آوری کودکان کمک کنند، از جمله ایجاد روابط طولانی مدت با هر کودک، ترویج مشارکت مثبت در خانه و مدرسه، ارائه برنامه های روزانه قابل پیش بینی، و ترکیب فعالیت ها و تجربیاتی که تاب آوری را تقویت می کند مواردی مهمی است که مورد توجه پژوهشگران تاب آوری کودکان پیش دبستانی بوده است .

پیشنهاد ما به شما

مشارکت های معنامند و  مثبت خانه و مدرسه نقش مهمی در ایجاد تاب آوری دارد از این مهمتر اینکه کودکان بتوانند در روابط  و دوست یهای جدید برا یخود هویت مثبت و با ارزشی پیدا کنند .

معلمان همچنین می توانند با ستایش کودکان به خاطر سخت کوشی و تشویق به آزمون و خطا در کلاس درس، تلاش و استقلال را تشویق کنند و در عین حال از ایمنی جسمی و روانی آنها محافظت کنند[3]. هدف گذاری و  پیگیری پیشرفت کودکانو ارایه بازخوردهای مثبت نیز می تواند تاب آوری را در کودکان افزایش دهد.

معلمان و مربیان و یا روانشناسان شاغل در مهدکودک می توانند با ایجاد روابط حمایتی، توسعه تعاملات مثبت خانه و مدرسه، ارائه برنامه های روزانه قابل پیش بینی و کنترل پذیر، و ترکیب فعالیت ها و تجربیات کودکان از طریق بازی و هنر و فعالیت های جذاب موجب توسعه تاب آوری کودکان در مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.