کارگاه بازیهای تاب آور در آکادمی بولوت برگزار شد

0

کارگاه بازیهای تاب آور توسط آکادمی بولوت برگزار گردید.

آکادمی بولوت به مدیریت دکتر سمیه بهرامی و حمایت موسسه حامی ، دوره تربیت مربی کارگاه بازیهای تاب آور را برگزار کرد.تدریس این کارگاه را دکتر شقایق هاشمی شکفته بر عهده داشت.
شقایق هاشمی شکفته نویسنده و عضو خانه تاب آوری است که چندین مقاله و کتاب در این حوزه دارد. شقایق هاشمی شکفته تسهیلگر و مترجم کتاب هنر برای تاب آوری و رییس کمیته بازیهای ریتمیک انجمن توسعه ورزش و فعالیت بدنی کودکان کشوراست .

این دوره از کارگاه بازیهای تاب آور که برای علاقه مندان و کادر متخصص و روانشناسان تربیتی و کودک برگزار گردید.

شقایق هاشمی در این خصوص به تحریریه خانه تاب آوری گفت : بازی به هرگونه فعالیت جسمی و یا ذهنی هدفداری گفته میشود که بصورت گروهی و یا فردی ممکن است انجام شود در خصوص بازی نظریاتی مختلف مطرح شده است که اغلب بر لذتبخش بودت بازی تاکید دارند.

 مترجم کتاب هنر برای تاب آوری در ادامه اضافه میکند بازی ها ارزش جسمانی-درمانی-اجتماعی و آموزشی دارند.
بازی ها انواع مختلفی را از جمله فعال-تقلیدی-نمایشی-مهارتی-اکتشافی -سازنده-تخیلی-باقاعده-حل معما….شامل میشود.

آکادمی بولوت تحت تصدی و مدیریت دکتر سمیه بهرامی است و این دوره آموزشی از بازیهای تاب آور هم با حمایت موسسه حامی اجرا شد.
فراگیران در این دوره پس از آشنایی با تاب آوری – ضرورت تاب آوری-بازی -انواع بازی ها …وارد بخش عملی شده ‌وبه اجرای بازیهای تاب آور پرداختند .
مربیان – درمانگران و‌علاقه مندان به این حوزه با تقویت خلاقیت و اجرای بازی ها می‌توانند تغییرات چشمگیری را در حوزه بازی های تاب آور ایجاد کنند .
قرار بر این است در پایان دوره کتابچه ای حاوی دروس ارایه شده در خدمت دانش پذیران قرار داده شوذ. کارگاهی آموزشی است که  برای کادر متخصص و مربیان و روانشناسان کودک در نظر گرفته شده است.

این اقدامی آموزشی است که کاربرد بازی را برای توسعه تاب آوری کودکان هدف قرار میدهد و در این مسیر از ابزار بازی و ورزش و یا ریتم و حرکت و استفاده بهینه از  هنر در طراحی بازی و تمرینات آموزشی در جهت تقویت و توسعه تاب آوری کودکان استفاده میکند.

دکتر شقایق هاشمی همچنین مجری و برگزار کننده اولین دوره های استودیو آزاد هنردرمانی در کشور نیز بوده است و خاتمه کلام اینکه از شقایق هاشمی شکفته کتاب های هنر برای تاب آوری – هنردرمانی و مراقبت در سرطان و هنردرمانی انتزاعی منتشر شده است.

 

کارگاه بازیهای تاب آور در آکادمی بولوت برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.