کارگاه آموزشی تاب آوری روانشناسان

0

کارگاه آموزشی تاب آوری روانشناسان

کارگاه آموزشی تاب آوری

این کارگاه دو روزه از سری دوره های توانمندسازی مشاوران و روانشناسان اداره آموزش و پرورش ودر تالار اجتماعات ناحیه دو شهرستان کرمانشاه برگزارگردید .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،محمدرضا مقدسی درگفتگو با خبرنگار خبرآنلاین گفت : توسعه تاب آوری و ارتقاء سلامت اجتماعی دانش آموزان را هدف اصلی چنین دوره هایی برشمرد.

وی افزود: مشاوران و روانشناسان ، معلمین و مربیان ، والدین و در نهایت دانش اموزان چهارستون اصلی در توسعه تاب آوری مدارس به شمار می آیند.

مقدسی در ادامه مطرح کرد: مایه افتخار است که به اطلاع برسانم پیش از این هم دوره ای برای مدیران ، معاونین وآموزگاران مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در سطوح مختلف شهرستان کرمانشاه برگزار گردیده است و بحمدالهی این روند کماکان ادامه دارد.کارگاه تاب آوری ویژه روانشناسان و مشاوران کرمانشاه با تدریس دکتر محمدرضا مقدسی برگزارشد

اصل و اساس تاب آوری توانایی سازگار ماندن در شرایط سخت و سپس تغییر مسیر دادن به شرایط جدید است.
در حقیقت ما مرتباً در حال استفاده از تاب آوری هستیم، ولی مواقعی هم هستند که تاب آوری مان به شدت به چالش کشیده می شود. برخی مواقع، چالش ها در قالب اتفاقاتی که در زندگی برایمان می افتند نمودار می شوند از قرار باید بپذیریم که زندگی مرتبا تاب آوری ما را به چالش می کشد و هیچ کس هم از این قاعده مستثناء نیست.

جدای از حوادث غیرمترقبه و خارج از انتظار، تاب آوری مان در شرایطی که به صورت بلندمدت تحت فشار باشیم و امیدی به تمام شدن شرایط فشار نداشته باشیم هم به چالش کشیده می شود.

تاب آوری چه چیزی نیست؟
معمولا افراد تاب آوری را با بازگشت به حالت اولیه اشتباه می گیرند و در نتیجه، تصور می کنند که انسان ها مانند توپ های پلاستیکی هستند که وقتی به زمین می خورند بدون هیچ تغییری سریعا به بالا برمی گردند.

وقتی افراد به چنین پدیده ای اعتقاد داشته باشند، در مواجهه با افرادی که دچار بحران شده اند از اصطلاح “خودت را جمع و جور کن” استفاده می کنند.

اشکال این باور این است که افراد متوجه این حقیقت نمی شوند که انسان ها مانند توپ نیستند که به زمین بخورند و بدون هیچ تلاشی دوباره به حالت اولیه خود بازگردند بلکه باید پس از زمین خوردن برای دوباره سرپا شدن تلاش کنند.

حقیقت این است که هر کس در زندگی با مانع و مشکلی مواجه شده باشد قطعا پس از گذر از آن، تغییرات بسیار مهمی مانند تغییر دیدگاه و یا تغییر نظام ارزش ها را در خود احساس کرده است.

بنابراین، اصطلاح “بازگشت به حالت اولیه” فرآیند تلاش برای رسیدن به وضعیت قبل از بحران را نشان نمی دهد.

 

کارگاه آموزشی تاب آوری روانشناسان

 

منبع :

کارگاه تاب آوری ویژه روانشناسان و مشاوران ناحیه دو آموزش وپرورش کرمانشاه برگزار شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.