پام ماراس کیست و تاب آوری در مدارس چیست ؟

0

پام ماراس pam maras با طیف متنوعی از دستاوردها و وابستگی های سازمانی، چهره ای برجسته در زمینه روانشناسی است.

پام ماراس اولین رئیس زن IUPsyS بود که در سال 2016 انتخاب شد و در حال حاضر رئیس قبلی کمیته اجرایی IUPsyS است.او همکار، رئیس سابق و دبیر کل افتخاری سابق انجمن روانشناسی بریتانیا است
پام مارس استاد بازنشسته روانشناسی دانشگاه گرینویچ است و  در سالهای اخیر  از نظر علمی و دانشگاهی بسیار اثر گذار بوده است.

 

پام ماراس pam maras با طیف متنوعی از دستاوردها و وابستگی های سازمانی، چهره ای برجسته در زمینه روانشناسی است.

 

پام ماراس ریاست کمیته مستقل برای انطباق سازمانی با الزامات اخلاقی، از جمله نظارت بر داده ها را نیز در کارمانه اجرایی خود دارد.

او بیش از صد مقاله دارد که بسیاری از آنها به طور مستقل در ارزیابی های بین المللی عالی یا بسیار خاص و برجسته هستند.

وی در سال 2021 رتبهبرتر پژوهشی را در بریتانیا بدست آورده است.بنا بر همین گزارش اسناد مقالات وی از 2300 مورد هم عبور کرده است .

او متعهد به ترویج برابری در علم است و نماینده IUPsyS در کمیته دائمی برابری جنسیتی در علم است توصیح اینکه اتحادیه بین المللی علوم روانشناسی (IUPsyS) یک سازمان جهانی برای روانشناسی است که نماینده حدود یک میلیون روانشناس در سراسر جهان است. این سازمان از 93 عضو ملی، 7 عضو منطقه ای و 19 سازمان وابسته یا رابط ویژه تشکیل شده است.

IUPsyS بر اساس یک برنامه استراتژیک عمل می کند و عضو شورای بین المللی علوم (ICSU)، شورای بین المللی علوم اجتماعی (ISSC) و دارای اعتبار سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان ملل (ECOSOC و DPI) است.

پام ماراس بخاطر توانایی های ویژه و خدمات دانشگاهی خاصی که ارایه میکند توانسته است بودجه و رهبری تحقیقاتی قابل توجهی را از طریق همکاری های بین المللی در مناطق مختلف از جمله آفریقا، استرالیا، چین، اروپا، کشورهای شمال اروپا، آمریکای شمالی و لاتین و آسیای جنوب شرقی جذب و برعهده بگیرد.

او در چندین مطالعه در مورد تاب آوری، به ویژه در زمینه استرس اجتماعی و رفتارهای مقابله ای مشارکت داشته است از میان آثار پرشمار ایشان کتاب تاب آوری در مدارس ، دستورالعملهایی برای تاب آوری در مدارس ، کودکان و خانواده  با ترجمه «محمدرضا مقدسی» و «عفت حیدری» را که شامل دستورالعمل هایی برای تاب آوری در مدارس، کودکان و خانواده هاست برای استفاده پژوهشگران و علاقه مندان به روانشناسی تربیتی و تاب آوری معرفی میگردد.

این کتاب جعبه ابزار تاب آوری و برگرفته از برنامه جامع بهباشی کنت استارات است.

 

پام ماراس pam maras با طیف متنوعی از دستاوردها و وابستگی های سازمانی، چهره ای برجسته در زمینه روانشناسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.