نقش تاب آوری در پیشگیری از خود کشی

0

نقش تاب آوری در پیشگیری از خود کشی

سازمان مردم نهاد جوانه های سیروان کارکاه آموزشی ( نقش تاب آوری در پیشگیری از خود کشی) برگزار کرد . جوانه های سیروان سازمانی مردم نهاد با رویکرد علمی پژوهشی است که بیش از 14 سال از تاسیس آن میگذرد،   این تشکل مردمی دارای پروانه فعالیت ازاداره کل مشارکت های اجتماعی وزرات ورزش و جوانان است. مهندس آرش پناهیان دبیر کل این سازمان مردم نهادازعزم جزم این تشکل مردمی برای توسعه فعالیتهای آموزشی خبر داد .

زنان سرپرست خانوار از جمله گروهای آسیب پذیرجامعه هستند که عواملی همچون طلاق،فوت،اعتیاد و ازکارافتادگی همسرموجب تنهایی وافزایش میزان آسیب پذیری آنان می گردد و این تنهایی و به دوش کشیدن بار مضاعف زندگی در فقدان همسر، گاهی موجب بروز افکار منفی و غلبه میل به خودکشی در ذهن این دسته از بانوان می گردد.

بررسی ها نشان داده است افرادی که اقدام به خودکشی کرده اند به طور معنا داری در زمینه یادگیری و بکارگیری مهارت تاب آوری از سطح بسیار پایینی برخوردار بوده اند.

همیت دارد تا از سوی دستگاه های متولی امور اجتماعی و سلامت روان شهروندان، برنامه های اضطراری پیشگیرانه و آموزشی برای یادگیری مهارت های زندگی و بخصوص مهارت تاب آوری در میان اقشار آسیب پذیر تدوین و اجرا گردد تا از زمینه بروز بحرانهای اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی کاسته شود.

 

نقش تاب آوری در پیشگیری از خود کشی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.