مزایای تاب آوری

0

نویسندگان کتاب : ریچارد اس سیترین؛ آلان ویس
مترجمان : محمد رضا مقدسی؛ عفت حیدری
قیمت کتاب: ۲۵۰۰۰ تومان
انتشارات ورجاوند

کتاب مزایای تاب آوری به شما نشان می دهد که چطور می توانید بهتر با چالش ها کنار بیایید و آنها را پشت سر بگذارید

این کتاب در نهایت شما را برای موفقیت آماده میکند

.کتاب مزایای تاب آوری ایده های خود را از علوم نروسایکولوژی؛ آموزش و هنر گرفته است

این کتاب  با نگاهی به ورزش و تفکر مثبت آنها را به شکل استراتژی های موثر برای افراد و سازمانهایی در می آورد که با چالش های موجود در محل کار خود دست و پنجه نرم می کنند.

در بخشی از این کتاب آمده است :

گرانبهاترین دارایی ما در یک روز چیزی جز 24 ساعت و 1440 دقیقه یا 86400 ثانیه نیست. وقتی ثانیه ایی می­گذرد،از دست می­ رود. زمان را نمی­توانیم افزایش بدهیم، گرچه فکر می­کنیم که می­توانیم زمان را مدیریت کنیم. زمان را هم مثل استرس نمی­توانیم مدیریت کنیم. این هم از آن باید و نبایدهاست.

حقیقت آن است که زمان ما را بهتر مدیریت می­کند تا مایی که فکر می­کنیم آنرامدیریت می­کنیم. تلاش ما برای مدیریت زمان با این نکته تعیین می­شود که چقدر ما آنرا صرف فعالیتهای مختلف می­کنیم.فعالیتهایی که وقت بیشتری به آنها تخصیص می­دهیم، اولویتهای­ ما هستند.

فعالیتهایی که چندان وقت صرف نمی­کنیم، آنهایی هستند که کمتر در اولویت قرار دارند. برای مثال، برنامه داشتید که به باشگاه برای ورزش بروید، در عوض محو تماشای عکس های تعطیلات دوستتان در فیس بوک شده اید. مردم اغلب در مورد انتخابهایی که کرده اند ، ناراحت می­شوند. شما را تشویق می­کنم که نسبت به زمان بخشنده تر و پذیراتر باشید. لازم نیست که احساس بدی داشته باشید. شاید در آن لحظه حضوردر فیس بوک برای تان مهم تر از ورزش بوده است.

زمان واقعا به معنای اولویت هاست. در روز 24 ساعت وقت دارید و وقت است تصمیم بگیرید ،چطور از آن استفاده کنید. من برای بازی فوتبال دخترم وقت ندارم، به معنای آن است که تصمیم گرفته اید به بازی او نروید. تصمیم گرفته اید که اولویت آن روزتان نباشد.

بیشتر ما وقت زیادی را صرف مدیریت زمان می­کنیم همانطوریکه عملا سعی می­کنیم زمان خود را صرف انجام کارها کنیم. لیست تهیه می کنیم و تقویم خود را بررسی و برای خود یادداشت می­نویسیم ، و دفترچه قرارها را چک می­کنیم. حتی به دوستمان می­گوییم که قرار فردا را به ما یاد اوری کند. تلاش ما برای مدیریت زمان احتمالا محکوم به فناست به دلیل ماهیت محدود این کالا و تعداد زیاد عواملی که در زندگی حواس ما را پرت می­کنند.

 

 

 

مزایای تاب آوری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.