به همت شبکه کمک کارگاه تاب آوری برگزار میگردد

0

کارگاه تاب آوری شبکه کمک ، شبکه کمک به میزبانی سازمانهای مردم نهاد معلولان جسمی و حرکتی به مناسب ۱۳ اکتبر روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار میکند این دوره ویژه  کادر متخصص و کنشگران عرصه سلامت روانی و اجتماعی از انجمن‌های فعال در حوزه اجتماعی می‌باشند

شبکه کمک به همت شبکه‌های ملی و تشکلهای مردم نهاد کشور جهت هماهنگی در اداره امور مربوط به برنامه‌های مهار و مقابله با ویروس کرونا شکل گرفت و با هدف تجمیع توانمندی‌های تشکلهای کشور و پرهیز از موازی‌کاری، از روزهای نخست شیوع بیماری کووید۱۹ به عنوان مجموعه‌ای مستقل، اقدامات امدادی و حمایتی خود را آغاز نمود.

بنا بر همین گزارش از خانه تاب آوری محمدرضا مقدسی در خصوص این کارگاه به تحریره خانه گفت : کارگاه تاب آوری برای فعالان اجتماعی شبکه کمک را میتوان یک رویداد آموزشی هدفمند برای توسعه مهارتهای داوطلبان و کنشگران اجتماعی در این خصوص دانست .

چنین دوره هایی اعلب موضوعاتی مانند مدیریت استرس، مراقبت از خود، حل مسئله و ایجاد شبکه های حمایتی را پوشش می دهد. هدف اصلی  از برزگاری این چنین کارگاههای آموزشی این است که به فعالان مدنی و اعضای سازمانهای مردم نهاد کمک کنیم تا تاب آوری لازم را برای حفظ فعالیت خود در دراز مدت و مقابله با فرسودگی ار بیاموزند.

پیشنهاد ما به شما

کنشگری اجتماعی نه تنها نیاز به اندیشه و تفکر مدنی دارد بلکه بسیار به دور اندیشی و تاب آوری محتاج است  دنیا بر این است که جوامع تاب آور را میتوان از طریق مشارکت نیروهای داوطلب ساخت.

در همین راستا رکر این نکته هم جالب توجه است که سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسات نیکوکاری بسیاری در ایران فعال هستند، اما اغلب آنان از فعالیت‌ها و ظرفیت‌های موسسات مشابه خود اطلاعی نداشته و با یک‌دیگر تعامل ندارند بمنظور رفع این نارسایی و ایجاد تعاملات گسترده تری در سطح  کشور  «شبکه ملی» به مثابه خانه‌ای امن برای موسسات نیکوکاری شکل گرفته است تا سازمانهای مردم با یدگدیگر آشنا و  در کنار یک‌دیگر رشد کنند و با تعامل و هم‌افزایی، برای حل مشکلات به کمک یک‌دیگر بشتابند.

هم اکنون ۲۲۴ سمن و خیریه در «شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه» عضو هستند.

شبکه ملی با اخذ مجوز فعالیت در سطح ملی از وزارت کشور و عضویت ۲۲۴ سمن و خیریه مطرح کشور برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر در جامعه مدنی تلاش می‌کند و به رشد این خانواده امید دارد. این شبکه از سال ۹۵ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

 

کارگاه تاب آوری شبکه کمک به همت شبکه کمک کارگاه تاب آوری برگزار میگردد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.