روی ماه کتاب

0

روی ماه کتاب

اولین  نشست  تابستانه از سری جلسات روی ماه کتاب به همت سازمان مردم نهاد افق سلامت در فرهنگسرای گل نرگس شهرستان کرمانشاه با معرفی کتاب ( تاب آوری و فرزند پروری ) برگزار شد .

در این جلسه مقدمات تاب آوری و فرزند پروری و مفاهیم اولیه پروژه جهانی تاب آوری و مقابله آن با برخی از نظریات بزرگان تاب آوری دنیا مورد بحث قرارگرفت ، بهینه سازی بهره برداری و برخورداری از منابع ، مدیریت خویشتن و چالشها و هم چنین نگاهی اجمالی به عوامل محافظت کننده و تهدید کننده در سامانه های رفتاری از اهم موضوعات مطروحه بودند .

روی ماه کتاب نام جلساتی است که توسط خانه تاب آوری بمنظورآشنایی بیشتر با گستره نشربرگزار میگردد.

 

روی ماه کتاب

این کتاب از تاب آوری بعنوان فرایندی آموزشی صحبت میکند

که در برگیرنده سازگاریهای مثبت در شرایط دشوار و رشد در شرایط ناگوار با تکیه بر تجربیات و مشاهدات است .

این امر بدین معناست که می توان این خصیصه را ایجاد کرده و پرورش داد.

بدیهی است که پرورش این دیدگاه از کودکی اثربخش تر بوده و سبب ایجاد منابع حمایتی قوی تر و پایدارتر در فرد می شود.

در کتاب تاب آوری و فرزند پروری با تعاریف متعدد تاب آوری و مصیبت وهم چنین ابعاد و جنبه های های مختلف آن آشنا خواهید شد

تمامی مطالب عنوان شده در این کتاب با تکیه بر پژوهش های انجام شده در حیطه تاب آوری کودکان می باشد.

علاوه بر این عواملی را که در فرایند تأثیرگذاری والدین بر تاب آوری کودکان و نوجوانان نقش ایفا می کند، مطرح شده است.

در انتها، ارزیابی نقادانه ای از تاب آوری ارائه شده که به بررسی نقاط قوت و ضعف رویکرد تاب آوری اشاره کرده است.این کتاب راهنمای مناسبی در زمینه تاب آوری کودکان در حیطه پژوهش، سیاست گزاری و عمل باشد.کتاب تاب آوری و فرزندپروری ، فصل دومی برای تمام فصول با ترجمه محمدرضا مقدسی و فاطمه رمضانی وبا ویراستاری طیبه سرلک در ۸۰ صفحه توسط نشر پروچستا منتشر شده است 

این کتاب بعنوان یک پژوهشنامه کاربردی به والدین ، معلمان و مربیان ، مشاوران و روانشناسان ، مددکاران اجتماعی و کنشگران عرصه های تربیتی و سازمانهای متولی در حوزه کودک و نوجوان وتمامی پژوهشگران حوزه های علوم رفتاری ، اجتماعی و انسانی توصیه میگردد.

در کتاب تاب آوری و فرزند پروری فصل دومی برای تمامی فصول شواهد تجربی در زمینه تاب آوری کودکان و نوجوانان ذکر شده که این شواهد در سه سطح فردی و درونی، خانوادگی و محیطی، تاب آوری کودکان و نوجوانان را بررسی می نماید. همچنین در این کتاب در زمینه تاب آوری والدین صحبت می شود و بر نقش حیاتی والدین در شکل گیری و تقویت تاب آوری در کودکان و نوجوانان تأکید شده است.

در این کتاب از تاب آوری کودکان در مسیر فرزند پروری بعنوان فرایندی آموزشی که در برگیرنده سازگاریهای مثبت در شرایط دشوار و رشد در شرایط ناگوار با تکیه بر تجربیات و مشاهدات صحبت شده است . این امر بدین معناست که می توان این خصیصه را ایجاد کرده و پرورش داد. بدیهی است که پرورش این دیدگاه از کودکی اثربخش تر بوده و سبب ایجاد منابع حمایتی قوی تر و پایدارتر در فرد می شود. در کتاب تاب آوری و فرزند پروری با تعاریف متعدد تاب آوری و مصیبت وهم چنین ابعاد و جنبه های های مختلف آن آشنا خواهید شد. پس از آن، جایگاه تاب آوری و مفاهیم موجود در تاب آوری کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

علاقه مندان به توسعه ادبیات تحقیق و بررسی پیشینه پژوهشهای تاب آوری میتوانند از این کتاب برخوردار باشد این پژوهشنامه تاب آوری کودکان توسط مالوک هیل و همکاران نوشته شده است و چاپ اول آن توسط انتشارات پروچستا منتشر شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.