رونمایی خانه تاب آوری ایران

0

رونمایی خانه تاب آوری

رونمایی خانه تاب آوری ایران اولین وبسایت و مرجع تاب آوری کشور در کرمانشاه و طی مراسمی رسمی با حضور فرماندار کرمانشاه انجام شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه تاب آوری را یک سازه روانشناختی حائز اهمیت در رویکرد پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: با ‏تاسیس این پایگاه اینترنتی از توانمندی و تجربه فعالان این حوزه جهت پیشبرد رویکرد پیشگیری از ‏اعتیاد بهره مند خواهیم شد.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه، علی شمشیری ضمن قدردانی از متولیان موسس این سایت ‏اظهار داشت: به لطف توانمندی فعالان عرصه پیشگیری از اعتیاد استان این سایت برای اولین بار درایران و ‏به زبان فارسی در استان کرمانشاه تاسیس و رونمایی شد.

وی افزود: تاب آوری یک سازه روانشناختی حائز اهمیت در رویکرد پیشگیری از اعتیاد است که امیدواریم با ‏تاسیس این پایگاه اینترنتی ؛ بتوانیم از توانمندی و تجربه فعالان این حوزه جهت پیشبرد رویکرد پیشگیری از ‏اعتیاد بهره مند شویم ‏.

در ادامه محمد رضا مقدسی مدرس تاب آوری وموسس این سایت در خصوص ضرورت تاسیس این پایگاه ‏اینترنتی گفت: با توجه به عدم امکان دسترسی عموم به مباحث و مطالب این حوزه با ترجمه غیر فارسی و ‏همچنین حائز اهمیت بودن موضوعات آن لازم دیدیم که با باگذاری این مباحث به زبان فارسی در یک پایگاه ‏اینترنتی مشخص در جهت تقویت رویکرد این حوزه برای حمایت بیشتر از معتادان بهبود یافته و خانواده های ‏درگیر و آسیب دیده گامی هدفمند برداریم و میزان برد آن را افزایش دهیم .

وی در تعریف مفهوم تاب آوری گفت: فلسفه تاب آوری بسیار گسترده است و تعاریف زیادی در رابطه با آن ‏عنوان شده است اما در مجموع می توان گفت که مبنای تمامی مباحث حوزه سلامت می تواند تاب آوری باشد ‏چرا که سازه ای است که امکان تعامل و سازگاری و سازندگی در شرایط آسیب زا و پرتنش را فراهم می کند ‏.

همچنین فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با حضور دراین مراسم از اولین سایت تاب آوری رونمایی کرد.‏

لازم به ذکر است این سایت به آدرس ‏resiliency.ir‏ در دسترس علاقه مندان می باشد .

 

کد خبر کد خبر : ۲۰۴۱۴

خانه تاب آوری پرتال پرتال جامع ستاد مبارزه با مواد مخدر 

 

رونمایی خانه تاب آوری ایران

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.