رونمایی از آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی

0

رونمایی از آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی

رونمایی از نخستین سایت تاب آوری روانشناختی کشور در کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از اولین سایت تاب آوری روانشناختی کشور رونمایی کرد و این پایگاه اینترنتی رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در این مراسم که با حضور تعدادی از اساتید دانشگاه، فعالان عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و کارشناسان حوزه‌های مختلف سلامت روان برگزار شد، گفت: تاب آوری از آن دسته مفاهیمی است که متضمن سلامت روانی و پویایی و امید در جامعه است.

رنجبر با بیان اینکه فرمانداری کرمانشاه در راستای جلب روزافزون مشارکت و فعالیتهای مردمی در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی عزم جدی دارد، گفت: به همین منظور نیز اولین سایت تاب آوری روانشناختی کشور در کرمانشاه رو نمایی شد.

محمدرضا مقدسی مدیر و موسس اولین وبسایت تاب آوری کشور در مورد این سایت و لزوم راه اندازی آن گفت: تاب آوری برگرفته از واژه resilienc در زبان فیزیک می باشد و در واقع رویکرد یا سازه ای است که می تواند نقش مهمی در بالا بردن توان مقابله افراد با عوامل آسیب رسان مثل آسیب های اجتماعی داشته باشد.

مقدسی با بیان اینکه تاکنون سایتی در خصوص تاب آوری به زبان فارسی فعالیت نداشته است، گفت: این سایت می کوشد تا کاربران خود را با مجهز کردن به توانایی ها، فنون و قابلیت ها در برابر آسیب های اجتماعی مصون کند.

مقدسی فعالیت این سایت را شامل دو محور اطلاع رسانی و آموزش دانست و گفت: این سایت تلاش خواهد کرد تا مجموعه ای از مقالات و یادداشت های روز دنیا در خصوص مقوله تاب آوری را به زبان فارسی ترجمه کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه این وبسایت با مشارکت جمعی از روانشناسان و جامعه شناسان طراحی شده است، اصلی ترین هدف این سایت را بالا بردن توان افراد در مواجهه با مسائل و مشکلات عنوان کرد.

وی در ادامه از پژوهشگران و افرادی که در زمینه تاب آوری پژوهش یا مقاله دارند برای همکاری با این مجموعه دعوت کرد و گفت: این سایت به ادرسresiliency.ir در دسترس علاقمندان است.

رونمایی از آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی

 

کد خبر ۵۱۲۲۵ ایسنا کرمانشاه

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.