رازهای تاب آوری

0

رازهای تاب آوری

نویسندگان: راسل تاکری و کلر کاردیک
مترجم : محمدرضا مقدسی

رازهای تاب آوری کتابی مناسب برای کودکان و نوجوانان است .

راسل تاکری مربی و مشاوری است که اغلب بر اساس نظریه ( کوچینگ) به توسعه کیفی و کمی زندگی افراد و سازمانها بوده اهتمام داشته است وحمایت ها و مداخلات وی عمدتا عمل بر اساس نیازهای مراجعان بوده است .
وی مبتکرالگوها, استراتژی ها و فرایندهایی است که در توسعه سازگاری و تاب آوری کاملا اثر بخش بوده است .
نویسنده دوم این کتاب کلر کاردیک نیزبعنوان مشاورو روانشناس بحران دارای سوابق مشابهی در توسعه سازمانی و زندگی شخصی مراجعین است .
در این کتاب راجع به معنای تاب آوری ، چگونگی و چرایی آن می خوانیم اینکه فرد تاب آور چه ویژگیهایی دارد؟
تفاوت تاب آوری افراد چگونه شناسایی و معرفی و توجیه خواهد شد؟
همچنین نویسندگان دراین کتاب از نمونه های واقعی قدرت تاب آوری در زندگی روزانه افراد داستانهایی آورده اند . امید میرود با خواندن این کتاب بتوانید سطح تاب آوری خود را محک زده وازمیزان آن مطلع شوید ودر نهایت برای توسعه تاب آوری خویشتن تلاش نمایید

این کتاب توسط انتشارات ورجاوند با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در سال جاری منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

رازهای تاب آوریتاب آوری فرزندان به ویژه نوجوانان می تواند دچار نوسان نیزشود ممکن است فرزند شما درمواجهه با برخی چالش ها، بهتر ازسایر همسالان خود باشد یا حتی در مواردی انگونه نباشد. اما بهرحال میتوان با توصیه های زیر تاب آوری نوجوانان را افزایش داد:
الف) بهبود نگرش های شخصی مانند عزت نفس و شفقت به خود
ب) کسب مهارتهای اجتماعی
ج) تفکر مثبت
د) پرورش مهارت ها و توسعه خودکارآمدی

بعلاوه، حمایت والدین، مربیان و یا گروه همسال از عمده ترین عوامل توسعه تاب آوری بشمار می آید.

شما نمی توانید همیشه فرزندتان را از تجربه مشکلات یا شرایط دشوار باز دارید. اما در عوض می توانید در کمک به فرزندتان جهت ایجاد تاب آوری اش، نقش مهمی را ایفا کنید. فرزند شما می تواند از سایر بزرگسالان حمایت کننده ای مانند مادربزرگ و پدربزرگ، خاله، عمو، دایی، عمه یا معلم هایش، قدرت کسب کند. دوستان و همکلاسی هایش نیز می توانند منبع بسیار عالی حمایت باشند.

اما چرا نوجوانان به تاب آوری نیاز دارند؟
همه نوجوانان در شرایط عادی با چالش های روزمره ای مانند نزاع با دوستان، نتایج ناامیدکننده امتحانات و یا عدم موفقیت ورزشی رو به رو هستند. فرزند شما برای بهبود و درس آموختن از این چالش ها به تاب اوری نیاز دارد.

اما نوجوانان دیگری، با چالش های جدی تری مانند فروپاشی خانواده، وجود بیماری در خانواده، یا مرگ عزیزان مواجه هستند. ناتوانی (معلولیت)، مشکلات یا اختلالات یادگیری، مشکلات سلامت روان، بیماریهای مزمن و چالش هایی از این دست روبه رو هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.