دومین کتاب از مجموعه نوجوان با عنوان تاب آوری منتشر شد

کتاب تاب آوری برای مربیان

0

دومین کتاب از مجموعه نوجوان با عنوان تاب آوری،کتاب مربی به قلم میر سبحان سادات و  آمنه بابایی توسط انتشارات معاونت پرورشی  وزرات آموزش و پرورش و به همت موسسه منادی تربیت در 304 صفحه منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت .

این کتاب در فصول  پانزده گانه خود به موضوعاتی چون ، تعاریف و اصول تاب آوری ، ضرورت و اهمیت تاب آوری ، تاب آوری در عمل و زیست تاب آورانه ، اهمیت افکار و نگرشها ، ارتباط معنویت و خود آگاهی و چگونگی تاثیر گذاری الگوها بر تاب اوری نوجوانان پرداخته است.

این کتاب تلاش کرده است ارکان و ابعاد تاب آوری به گونه ای کاربر پسند تلخیص و برای آندسته از مربیانی که با نوجوانان سرو کار دارند به شکلی کاربردی ارایه نمایند.

دربخشی از مقدمه کتاب امده است که : ما تلاش کرده ایم که مهم ترین و ضروری ترین عناوین را که متناسب با فرهنگ نوجوان ایرانی است ، با بیانی ساده و مختصر ارایه نماییم .

مولفین اظهار امیدواری کرده اند این کتاب مقدمه ای برای تولیدمحتوی بومی در زمینه تاب آوری نوجوان باشد.

کتاب تاب آوری به تالیف میرسبحان سادات و آمنه بابایی در سه فصل نخستین به بیان اهمیت ، ضرورت و اصول تاب آوری میپردازد که این فصول سه گانه برای درک مفهوم تاب اوری و اهمیت آن بسیار مهم هستند .

دومین کتاب از مجموعه نوجوان با عنوان تاب آوری در فصل های چهارم تا چهاردهم راهبر دهای ارتقای مهارت تاب آوری را بررسی میکند و در فصل پانزدهم مختصری از راهبردهای موثر در استرس پس از آسیب در تنش های شدید میپردازد.

نکته پایانی اینکه کتاب و بویژه کتابهای تاب آوری میتوانند ابزار ارزشمندی برای ارتقای تاب آوری و بهبود سلامت روان باشد.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که کتاب اگرچه ابزاری در ارتقای دانش سلامت ابزاری کارآمد در توسعه توانایی و تاب آوری نوجوانان است اما نمیتواند جایگزینی برای حمایت حرفه ای از سلامت روان نیست، بلکه ابزاری مکمل است که می تواند منابع و پشتیبانی بیشتری را فراهم کند بدیهی شاغلین در تمامی دامنه های شغلی سلامت روان به این موضوع اشراف کامل دارند.

مؤسسه فرهنگی منادی تربیت وابسته به معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، ناشر کتاب های کودکان و نوجوانان است که در راستای تحقق اهداف این معاونت در سال 1368 تاسیس گردیده و تاکنون 1000 عنوان کتاب، منتشر کرده است.

 

کتاب تاب آوری به تالیف میرسبحان سادات و آمنه بابایی در سه فصل نخستین به بیان اهمیت ، ضرورت و اصول تاب آوری میپردازد که این فصول سه گانه برای درک مفهوم تاب اوری و اهمیت آن بسیار مهم هستند .

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.