تحرک مکانی موسسات خیریه و سازمانهای حمایتی از مقابله به پیشگیری ضروری است

0

تحرک مکانی موسسات خیریه و سازمانهای حمایتی از مقابله به پیشگیری ضروری است

به گزارش رواط عمومی خانه تاب آوری دکتر محمدرضا مقدسی موسس خانه تاب آوری ایران  و همیار بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان این مطلب را در حاشیه جلسه ی امروز کارشناسان و کارکنان برق منطقه ای غرب به خبرنگار مجله اینترنتی مددکاران اجتماعی گفت و ادامه داد:

به اشتباه مرتکب حضور گسترده و فعالیت افراطی در حوزه مقابله و برخوردهای نشانه ای در حوزه آسیب های اجتماعی و بهداشت و درمان شده ایم،

این اگرچه ضرورتی اجتناب ناپذیر و با توجیهاتی نیز همراه است  اما خوب می دانیم  که بدخیمی در سازه ها و ساختارهای اجتماعی پیامد تعلل در حوزه آموزش است.

لذا بنظر می رسد جامعه مدنی بایستی برای سفر از مقابله به پیشگیری  برنامه ای تدارک ببیند. قطعا تاب آوری بهترین انتخاب این برنامه خواهد بود چرا  که تاب آوری قلب و بهترین پیش بینی کننده سلامت است و در واقع  فعالیت های حوزه آموزش و پیشگیری که منجر به توسعه  تاب آوری نشود چیزی جز اتلاف وقت و هدر دادن منابع مالی نخواهد بود. پیش از این پرشمار گفته و خواسته ایم  که مطالبه اصلی در تاب آوری آموزش است.

 به مهر پروردگار امیدواریم بتوان بواسطه برخورداری از حرکت های حمایت  نشده سازمانهای مردم نهاد که بر اساس نیاز مندی و توانمندی جوامع محلی و بصورت خودانگیخته شکل می گیرد زمینه ترمیم و اصلاح بسیاری از طرحواره ها و الگوهای آسیب زا را تدارک دید و همچنین  شایسته است فرصت گرانبهای (حرکت های حمایت نشده) توسط نیروهای داوطلب را گرامی و عزیز بداریم که امسال نیز شعار بین المللی  (ساخت جوامع تاب آور با استفاده از نیروهای داوطلب) می تواند راهنما و انگیزه خوبی در این خصوص باشد.

تحرک مکانی موسسات خیریه و سازمانهای حمایتی از مقابله به پیشگیری ضروری است

توضیح اینکه به همت سرپرستی بنیاد نیکوکاری دستهای مهربان در استان کرمانشاه  یک کارگاه آموزشی دو روزه تاب آوری در فرهنگ سرای گل نرگس و نشستی تخصصی با محوریت تاب آوری در تالار اجتماعات برق منطقه ای برگزار گردید و به  یاری خداوند این روند ادامه خواهد داشت.

تحرک مکانی موسسات خیریه و سازمانهای حمایتی از مقابله به پیشگیری ضروری است

قابل به ذکر است بنیاد نیکو کاری دستهای مهربان با اخذ مجوزهای رسمی و شماره ثبت ۱۳۰۲/۳۶۲۵ در سال ۱۳۸۶ تأسیس و فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرد. دست‌های مهربان، سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد است. این بنیاد نیکوکاری دارای ۱۴ شعبه و ۶ مرکز درمانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.