تاثیر استرس شغلی و تاب آوری حسابرسان بر روی کیفیت حسابرسی

0

تاثیر استرس شغلی و تاب آوری حسابرسان بر روی کیفیت حسابرسی

هدف از مطالعه حاضر بررسی تاثیر استرس شغلی و تاب آوری حسابرسان بر کیفیت حسابرسی در بین اعضای جامعه حسابداران رسمی ایران می باشد.

این پژوهش ازلحاظ هدف، کاربردی و از حیث روش، توصیفی -همبستگی است.

از میان اعضای جامعه حسابداران رسمی ایران (۲۴۰۰N=)نمونه ای به تعداد ۳۳۰ نفر به صورت تصادفی ساده انتخاب شد.

داده ها بر اساس پرسشنامه استاندارد گردآوری و توسط آزمون رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.

یافته ها حاکی از آن است استرس شغلی با کیفیت حسابرسی) P-Value = ۰.۰۰ وR =-۰.۲۶ (رابطه منفی و معناداری ،تاب آوری با کیفیت حسابرسی (R =۰.۲۰۹، P-Value = ۰.۰۰) رابطه مثبت و معناداری دارد.

لذابرای بهبود کیفیت حسابرسی استفاده از روان سنجی در زمان جذب نیروی انسانی، انجام آزمایشهای دوره ای برای اعضای جامعه حسابداران رسمی و شناسایی افراد در معرض خطرات روحی و جسمی و ارایه درمان مناسب. آموزش های دوره ای کاهش استرس و بهبود تاب آوری شغلی،تجدیدنظر در حقوق و مزایای اعضا و افزایش خدمات رفاهی و تفریحی امری ضروری است.

 

تاثیر استرس شغلی و تاب آوری حسابرسان بر روی کیفیت حسابرسی

 

 

تاثیر استرس شغلی و تاب آوری حسابرسان بر روی کیفیت حسابرسی بنا بر همین گزارش از خانه تاب آوری حسابرسی که به عنوان حسابرسی مالی نیز شناخته می شود، بررسی سیستماتیک سوابق، معاملات و صورت حساب های مالی یک سازمان توسط یک متخصص مستقل به نام حسابرس است.بنا بر همین گزارش از خانه تاب آوری حسابرسی که به عنوان حسابرسی مالی نیز شناخته می شود، بررسی سیستماتیک سوابق، معاملات و صورت حساب های مالی یک سازمان توسط یک متخصص مستقل به نام حسابرس است.

هدف اصلی حسابرسی اطمینان از صحت و قابلیت اتکای اطلاعات مالی، کشف تقلب یا اشتباه و ارائه نظر در مورد عادلانه بودن صورت حسابهای مالی است.

حسابرسی انواع مختلفی دارد، از جمله حسابرسی قانونی، حسابرسی داخلی، حسابرسی انطباق، حسابرسی عملیاتی و حسابرسی مالی. حسابرسان باید در اصول حسابداری تخصص داشته باشند، استقلال خود را از واحدهایی که حسابرسی می کنند حفظ کنند و برای انجام مؤثر حسابرسی از اخلاق و استانداردهای حرفه ای پیروی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.