تاب آوری و تحلیل رفتار متقابل در فرهنگسرای شهدای مدافع سلامت

تاب آوری و تحلیل رفتار متقابل در فرهنگسرای شهدای مدافع سلامت شهرداری محمدشهر استان البرز برگزارشد

0

تاب آوری و تحلیل رفتار متقابل در سرای محله شهدای مدافع سلامت شهرداری محمدشهر استان البرز برگزارشد.

تحلیل رفتار متقابل  طی چند دهه گذشته در مشاوره و حتی در روان درمانی کمک کرده است که در بهتری از احساسات و رفتار آدمی بدست آید

تحلیل رفتار متقابل کمک کرده است چگونگی و نحوه عملکرد خود و دیگران را بهتر بشناسیم و و این آگاهی و شتاخت را دستمایه بهبود روابز بین فردی و سازمانی قرار داده و بتوایم هم در روابط عاطفی و هم در مناسبات اجتماعی عملکرد بهتری داشته باشیم.

تحلیل رفتار متقابل کمک کرده است که با دلایل و انگیزه های رفتار خود و دیگران بیشتر آشنا شویم و در فضایی مثبت و صلح آمیز با استفاده از ادبیات من کودک ، من والد و من بالغ از توانایی و تاب آوری در سطوح فردی ؛ خانوادگی و سازمانی برخودار باشیم.

به همین جهت عصر دیروز در سرای محله شهدای مدافع سلامت شهرداری محمدشهردر استان البرز جلسه ای با حضور فعالان عرصه پیشگیری و سو مصرف مواد مخدر و سایر علاقه مندان به رشد و توسعه فردی با موضوع تاب آوری و تحلیل رفتار متقابل با تدریس و تسهیلگری محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری برگزارگردید

در این جلسه پس از ذکر و نام خدا ، ابتدا تعریف مختصری از تاب آوری  و اهمیت آموزش آن ارایه شد و پس از آن مقاهیم سه گانه زندگی س شده ، درک شده و اموخته شده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تحلیل رفتار متقابل در واقع نظریه ای است که در سال 1950 و توسط اریک برن مطرح شده است. این نظریه به لحاظ کاربردی بودن توانسته در بین علاقه مندان به علوم رفتاری و روانشناسی طرفداران پرشماری را بدست آورد.

سادگی و قابل فهم بودن  به ویژه برای افراد غیر متخصص در کنار مزیت کاربردی آن تحلیل رفتار متقابل را به عنوان رویکردی فراگیر و محبوب در جهت شناسایی و درک بهتر تعاملات عاطفی و اجتماعی و حتی مدهبی و اخلاقی میتواند بسیار کارساز و موثر واقع شود.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.