تاب آوری سازمانی

2

تاب آوری سازمانی

صنایع غذایی اوکادو با همراهی باشگاه فعالین اقتصادی استان کرمانشاه برگزارکردند .

مهندس  پریسا رحیمی مدیر اجرایی این دوره آموزشی از برگزاری این کارگاه یکروزه با تاکید بر مولفه های روانشناختی در تاریخ 1395/4/13 خبر داد و گفت : مسایل روانشناختی، خصوصا تاب آوری در حفظ انسجام و بهینه سازی ارتباطات سازمانی و ارتقاء عملکرد واحد های تولیدی بسیار حایز اهمیت است.

مفهوم تاب‌آورى براى اولین بار توسط هالینگ درسال ۱۹۷۳ در زمینه اکولوژى ارائه شد و پس از آن تعاریف متفاوتى از تاب‌آورى در زمینه‌های گوناگون ارائه شد.

تاب‌آورى برگردان پارسی واژه Resilience است و در فرهنگ واژگان لاتین، خاصیت کشسانى، بازگشت پذیرى و ارتجاعى معنى شده است. در علم فیزیک Resiliency به معنى جهیدن به عقب است. در واقع افراد تاب آور قادر هستند به عقب بجهند، آنها توانایى زنده ماندن و حتى غلبه برناملایمات را دارند. اصطلاح تاب‌آوری سازمانی به عنوان یک مفهوم مهم در ادبیات مدیریت بحران پدید آمد. این مفهوم به ظرفیت سازمان‌ها برای انطباق با اختلالات و بهره برداری از فرصت‌های پدید آمده در محیط متغیر اشاره دارد.

چرا برخی سازمان ها در مقابله و پاسخ به مشکلات، نوسانات و محیط شغلی نامطمئن، موفق تر از سایرین هستند؟ چرا برخی سازمان ها به هنگام مواجهه با مشکل، بر روی جنبه های منفی تمرکز می کنند در حالی که برخی دیگر از سازمان ها از این فرصت برای سازگاری و تغییر استفاده می کنند؟ به عنوان یک مدیر، چه کاری می توانید انجام دهید تا از تاب آوری سازمانی کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید؟

 

 

تاب آوری سازمانیkermanshah .iran resiliencyتاب آوری سازمانی

2 نظرات
  1. آرش فتاحی می گوید

    با سلام.
    امیدوارم که این برنامه از قبیل دوره های تاب آوری علاوه بر برگزاری برای عموم در شهرستان ها نیز برگزار گردد.

    1. admin می گوید

      با تشکر از توجه و اظهار امیدواری شما .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.