مجتمع آموزشی دانا جلسه آشنایی با تاب آوری برگزار کرد

0

مجتمع آموزشی دانا جلسه آشنایی با تاب آوری برگزار کرد این جلسه که بمنظور آشنایی بیشتر والدین و اولیای مدرسه با مفهوم تاب آوری و در چارچوب نشستهای دوره ای و ماهیانه این مجتمع آموزشی در محل تالار اجتماعات اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

تاب آوری در مدرسه از همکاری اولیای مدرسه ، خانواده ها ، دانش آموزان و در نهایت تیم اداری و ستادی مدرسه حاصل میشود

مدارس از آنجا که میزبان بیشترین میزان تعاملات اجتماعی برای بچه ها هستند و از سوی دیگر مهمترین و معتبرترین نهاد اجتماعی هستند و همچنین از بالاترین سرمایه اجتماعی برخوردار هستند میتوانند مناسب ترین بستر برای رشد و بلوغ اجتماعی بشمار آیند.

راه خوشبختی از مدرسه میگذرد مدرسه بستر مناسب و خاک حاصلخیزی برای تاب آوری و توانایی است.مدرسه باغی است که ثمره آن میتواند سلامت روان و بهباشی دانش آموزان باشد.

مدارسی که عملکردی قابل دفاعی دارند میتوانند بعنوان قرارگاهی عملیاتی در مقابله با آسیب های اجتماعی همراه و همگام خانواده های دغدغه مند باشند .

برخی از واحد های آموزشی و یا مدارس گاهی بیش از یک دهه دانش آموزان را در اختیار داشته و در واقع محل رشد و بالندگی این عزیزان هستند این دوره زمانی طولانی مدت از آنجا اهمیت کیفی هم پیدا میکند که تاثیر گداری معلمان و مربیان و نقش بی بدیل گروه همسال را نیز  مد نظر داشته باشیم .

توسعه تاب آوری در مدرسه از همکاری اولیای مدرسه ، خانواده ها ، دانش آموزان و در نهایت تیم اداری و ستادی مدرسه حاصل میشود

دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری دراین خصوص و در نشست مجتمع آموزشی دانا بیان کرد که مدرسه ای که عملکرد خوبی دارد گاهی ممکن است بتواند بد کارکردی های خانواده را جبران کند و این شاید به دلیل ابزارها و امکاناتی است که مدارس در اختیار دارند که در این میان میتوان به ظرفیت ها و ابزار مدارس برای توسعه تاب آوری و سلامت از جمله زمان بیشتر ، تخصص و تجربه معلمان ، فرصت های ورزش و بازی و هنر و همچنین نقش گروه همسال و  همکلاسی ها اشاره کرد .

مجتمع آموزشی دانا جلسه آشنایی با تاب آوری برگزار کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.