تاب آوری در مدارس برگزار شد
تاب آوری در مدارس برگزار شد
به همت اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرمانشاه کارگاه دو روزه تاب آوری ویژه مدیران مدارس ، در محل تالار اجتماعات اداره مذکور و در روزهای ۲۴ و۲۵ مردادماه جاری برگزار گردید.
مدرسه را شاید بتوان بهترین محیط برای توسعه تاب آوری نامید انگیزه و تلاش فردی معلمان برای توسعه تاب آوری د رمدرسه تنها بخشی از فرایند ایجاد تاب آوری است مطالعات تاب آوری به وضوح نشان می دهد که محیط های حمایتگر ضروری و بسیاردارای اهمیت هستند مدرسه را شاید بتوان بهترین محیط برای توسعه تاب آوری نامید.
به نظر مهمترین گام در ارتقای تاب آوری محیط های آموزشی است تاب آوری معلمان را میتواند سنگ بنای تاب آوری سیستم های آموزشی نامید .
عشق به نونهالان وآینده سازان قلب تپنده تاب آوری برای مدارس و دانشگاهیان است که بخوبی میدانیم مدرسه برای بسیاری از افراد تنها منبع تاب آوری است و ازاین جهت است که باید از عملکرد صحیح و اثربخش واحدهای آموزشی و معلمان و مربیان کاملا مطمئن باشیم .
بصورت ویژه بایستی از مهربانی و عشق در مدارس سرشار باشم که اگر جز این باشد امکانات و تاسیسات و تجهیزات آموزشی و پیشرفته هرگز موجب توسعه تاب آوری نخواهد شد در واقع سرمایه اصلی توسعه تاب آوری در مدارس عشق سرشار معلمان است که فراتر از این هم میتوان گفت سرمایه اصلی توسعه معلمان و مدارس هستند .
عشق و روابط حمایتگرانه باید درمدارس ارزشمند تلقی شوند ، اگر در زندگی و شغل معلمی عشق نباشد سخت خواهد بود که یاد بگیرید و بتوانید یاد دهید
ایجاد و حفظ مدارسی که به لحاظ سازمانی تاب آوری را در میان افرادی که در آنها کار می کنند و دانش آموزانی که در آنها درس می خوانند وظیفه و ماموریت خود بدانند یکی از موضوعاتی است که د رکتابهای تخصصی این حوزه بصورت کامل مورد بحث و بررسی واقع شده است
اینکه مدرسه ای برای تاب آوری یا تاب آوری در مدرسه چه ویژگیهایی دارد یا به اصطلاح پروفایل مدرسه تاب آوری دارای چه ویژگی و مشخصاتی هست موضوعی است که باید قبل از طراحی برنامه کاملا روشن شود
روشن شدن و توصیف ویژگی مدارس تاب آوری میتواند به مدیران ارشد و برنامه ریزان در هدف گذاری کمک کند همه ما می دانیم که در فرایند ایجاد یک نهاد و سازمان سرزنده و پاسخگو چیزهایی بیشتر از سیاستگذاری ها و استراتژی های تازه و طرح ها و بودجه ها و چارتها و نمودارهای سازمانی لازم است .
اما همه ما طوری رفتار می کنیم که گوئی اصلا چیزی در این مورد نمی دانیم. یا ممکن است ساختار را عوض کنیم . شاید وقت آن است که شیوه های خود را تغییر دهیم