تاب آوری در مدارس کرمانشاه

0

تاب آوری در مدارس کرمانشاه

کارگاه یک روزه تاب‌آوری باحضور 140 معلم کلاس اول مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرمانشاه برگزار شد.

محمدرضا مقدسی دراین نشست تخصصی گفت : راه خوشبختی از مدرسه میگذرد

دراین جلسه بر اهمیت نقش مدارس در توسعه تاب آوری به ویژه آموزگاران در مقطع ابتدایی تاکید شد . محمدرضا مقدسی دراین دوره آموزشی گفت : تاب آوری مخاطب عام دارد و همه بدنه آموزش و پرورش می‌تواند از آن بهره مند باشد اگرچه دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بی‌بضاعت  و دانش‌آموزانی که به هر دلیل ساختار خانوادگی و تمکن مالی خود را از دست داده‌اند بیشتر مدنظر هستند.

تاب آوری در مدارس

بشر امروز در یک دوره پیچیده زندگی می کند، یکی از مشخصات این دوره تخصصی شدن مسائل و وابستگی افراد به یکدیگر جهت استفاده از تخصص آنها برای تداوم یک زندگی متعادل است. با توجه به سرعت تغییر و پیشرفت در تمام ابعاد زندگی بشر امروز، توجه به کیفیت زندگی تحصیلی دانش آموزان نیز یک امر مهم است.

وظیفه نهاد آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی در آماده کردن دانش آموزانی که عامل توسعه کشور تلقی می شوند، برای مواجهه و سازگاری با مقتضیات قرن بیست و یکم که از حساسیت ویژه ای برخوردار است،

بسیار حساس و سنگین است. نقش نظام آموزشی امروزه فقط یادگیری و انتقال دانش رسمی نیست، بلکه به همه ابعاد غیر تحصیلی نیز مربوط می شود و یکی از بزرگترین چالشهایی که سر راه معلمان امروز قدعلم کرده این است که چطور تک تک دانش آموزان را به موفقیت تحصیلی برسانند.

شناسایی عواملی که هم موجب بهبود عملکرد تحصیلی شود و هم سلامت روانشناختی دانش آموزان را ارتقاء دهد از اهمیت خاص برخوردار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.