تاب آوری برای مشاوران و روانشناسان برگزارشد

0

 تاب آوری برای مشاوران و روانشناسان برگزارشد

کارگاه آموزشی تاب آوری از سری دوره های توانمند سازی مشاوران آموزش و پرورش برگزار شد. توسعه تاب آوری دانش آموزان اصلی ترین هدف این دوره آموزشی تعیین گردیده بود تاب آوری برای مشاوران دراین کارگاه روانشناسان ومشاوران تمامی آموزشگاههای ناحیه دو کرمانشاه حضور داشتند .

تاب آوری چیست ؟ معمولا افراد تاب آوری را با بازگشت به حالت اولیه اشتباه می گیرند اصطلاح “بازگشت به حالت اولیه” فرآیند تلاش برای رسیدن به وضعیت قبل از بحران را نشان نمی دهدتاب آوری چه چیزی نیست؟ معمولا افراد تاب آوری را با بازگشت به حالت اولیه اشتباه می گیرند و در نتیجه، تصور می کنند که انسان ها مانند توپ های پلاستیکی هستند که وقتی به زمین می خورند بدون هیچ تغییری سریعا به بالا برمی گردند.

تاب آوری ما را در برابر شکست خوردن مصون نمیکند، ولی به ما اطمینان می دهد که اگر شکست بخوریم می توانیم آن را مدیریت کنیم و از آن گذر کنیم.اصل و اساس تاب آوری توانایی سازگار ماندن در شرایط سخت و سپس تغییر مسیر دادن به شرایط جدید است.
در حقیقت ما مرتباً در حال استفاده از تاب آوری هستیم، ولی مواقعی هم هستند که تاب آوری مان به شدت به چالش کشیده می شود. برخی مواقع، چالش ها در قالب اتفاقاتی که در زندگی برایمان می افتند نمودار می شوند از قرار باید بپذیریم که زندگی مرتبا تاب آوری ما را به چالش می کشد و هیچ کس هم از این قاعده مستثناء نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.