تاب آوری انتقادی برای پرستاران

0

تاب آوری انتقادی برای پرستارانتاب آوری انتقادی برای پرستاران

حرفه پرستاری تحت فشار اجتماعی مداوم است . مطالبات مالی ، فشارهای روانی- سیاسی و انسانی در حوزه مراقبت و افزایش حجم کارپرسنل ، همگی در روحیه وعملکرد حرفه ای پرستاران تاثیر میگذارند. این کتاب، تاب آوری را در این بافتارغیر متباین معنا میکند . همچنین این کتاب خلاصه ای از تحقیقات اخیررا در باره تاب آوری ارایه داده و ارتباط آن با پرستاران و هم چنین محدودیت های پرستاران دراین حوزه را تشریح میکند همچنین مباحث مربوط به همدلی و اثرات آن بر تربیت پرستاروکادر پرستاری از قسمتهای برجسته  کتاب میباشد .

تاب آوری انتقادی برای پرستاران این کتاب در 9 فصل و179 صفحه توسط انتشارات تیمورزاده با ترجمه رقیه اقبالی زیارت ، جلال نور محمدی و معصومه نجفی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است .

کتاب حاضر، تاب‌آوری را در بافتار غیرمتباین معنا می‌کند. همچنین این کتاب خلاصه‌ای از تحقیقات اخیر درباره تاب‌آوری را ارائه داده و ارتباط آن با پرستاران و همچنین محدودیت‌های پرستاران در این حوزه را تشریح می‌کند. همچنین مباحث مربوط به همدلی و اثرات آن بر تربیت پرستار و کار پرستاری از دیگر قسمت‌های برجسته کتاب است.

اصل و اساس تاب آوری توانایی سازگار ماندن در شرایط سخت و سپس تغییر مسیر دادن به شرایط جدید است تاب آوری به هیچ عنوان تضمین نمی کند که شما برای همیشه مصون خواهید بود، بلکه نشان دهنده این است که شما درس های بسیار خوبی از شرایط سخت زندگی تان گرفته اید و به این معنی نیست که زندگی دوباره در آینده شما را با یک اتفاق جدید به زمین نخواهد کرد.

تاب آوری چه چیزی نیست؟
معمولا افراد تاب آوری را با بازگشت به حالت اولیه اشتباه می گیرند و در نتیجه، تصور می کنند که انسان ها مانند توپ های پلاستیکی هستند که وقتی به زمین می خورند بدون هیچ تغییری سریعا به بالا برمی گردند.

وقتی افراد به چنین پدیده ای اعتقاد داشته باشند، در مواجهه با افرادی که دچار بحران شده اند از اصطلاح “خودت را جمع و جور کن” استفاده می کنند.

اشکال این باور این است که افراد متوجه این حقیقت نمی شوند که انسان ها مانند توپ نیستند که به زمین بخورند و بدون هیچ تلاشی دوباره به حالت اولیه خود بازگردند بلکه باید پس از زمین خوردن برای دوباره سرپا شدن تلاش کنند.

حقیقت این است که هر کس در زندگی با مانع و مشکلی مواجه شده باشد قطعا پس از گذر از آن، تغییرات بسیار مهمی مانند تغییر دیدگاه و یا تغییر نظام ارزش ها را در خود احساس کرده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.