تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده

0

تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده

شنبه 30 بهمن ماه نشست هماهنگی تسهیلگران استانی در طرح ملی تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در مجموعه فرهنگی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد .

در این نشست تخصصی نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در حوزه های اجتماعی ، خانواده و زنان ، مددکاران اجتماعی ، روانشناسان و مشاوران ، اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاهها از سراسر کشور حضور داشتند .

در طرح تاب‌آوری؛ خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی؛ با سه ظرفیت اصلی آشنا می‌شود که این ظرفیت‌سازی و آگاهی، باعث می‌شود در مواقع بحران، از این ظرفیت‌ها در مقابل استرس‌ها و شوک‌ها استفاده کند، توضیح داد: «ظرفیت جذب به عنوان اولین ظرفیت در تاب‌آوری اجتماعی به جامعه کمک می‌کند که آستانه تحمل بالایی داشته باشد و با هر تلنگری دچار تنش نشود. این امر در مورد خانواده که کوچک‌ترین واحد اجتماعی است نیز صدق می‌کند. با ظرفیت تطبیق، جامعه راه خود را در ادامه حرکت به رغم وجود مشکلات، ادامه می‌دهد و خود را با شرایط سازگارتر می‌کند و در مرحله گذار، شیوه جدیدی را در پیش می‌گیرد. هر سه ظرفیت به جامعه کمک می‌کند که موجودیت خود را حفظ کند و استوار بماند

در طرح تاب‌آوری؛ خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی؛ با سه ظرفیت اصلی آشنا می‌شود که این ظرفیت‌سازی و آگاهی، باعث می‌شود در مواقع بحران، از این ظرفیت‌ها در مقابل استرس‌ها و شوک‌ها استفاده کند.

ظرفیت جذب به عنوان اولین ظرفیت در تاب‌آوری اجتماعی به جامعه کمک می‌کند که آستانه تحمل بالایی داشته باشد و با هر تلنگری دچار تنش نشود این امر در مورد خانواده که کوچک‌ترین واحد اجتماعی است نیز صدق می‌کند. با ظرفیت تطبیق، جامعه راه خود را در ادامه حرکت با وجود وجود مشکلات، ادامه می‌دهد و خود را با شرایط سازگارتر می‌کند و در مرحله گذار، شیوه جدیدی را در پیش می‌گیرد. هر سه ظرفیت به جامعه کمک می‌کند که موجودیت خود را حفظ کند و استوار بماند.

تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.