تاب آوری ، مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز

0

تاب آوری ، مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز

جلسات سه گانه تاب آوری مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز به همت سازمان مردم نهاد افق سلامت وعلاقه مندان به تغدیه طبیعی و خود مراقبتی  به ترتیب در  روزهای 10 و 15 مردادماه در محل موسسه دکترپاپ زن جلسه مذکور برگزارشد این جلسه با مرور مفاهیم  نشست پیشین با محوریت انگیزه ، عشق و اشتیاق آغاز و با تاکیداتی بر( قدرت پرهیز ) و مباحث تطبیقی تحلیل رفتار متفابل در مواجهه با اشتیاق هارمونیک و اشتیاق وسواسی بکار خود پایان داد .

تاب آوری ، مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز تاب آوری ، مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز جلسات سه گانه تاب آوری مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز به همت سازمان مردم نهاد افق سلامت برگزارشد

تاب آوری ، مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز تاب آوری ، مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز جلسات سه گانه تاب آوری مدیریت اشتیاق و قدرت پرهیز به همت سازمان مردم نهاد افق سلامت برگزارشدبنا بر همین گزارش از خانه تاب آوری آنجلا محمدرضا مقدسی در این جلسه به معرفی داک ورث و سایر نظریه پردازان و صاحب نظران در روانشناسی مثبت بر اشتیاق و تاب آوری به عنوان عوامل کلیدی در دستیابی به موفقیت تاکید داشته اند پرداخت.

کتاب داک ورث به نام “گریت” بر اهمیت سخاوت که ترکیبی از اشتیاق و پشتکار است در دستیابی به موفقیت بلندمدت تاکید می کند اشتیاق نیروی محرکه‌ای است که انگیزه و اعتماد به نفس فرد را تقویت می‌کند، در حالی که تاب آوری افراد را قادر می‌سازد تا ازعهده شکست‌ها برآیند و به دنبال اهداف خود، علی رغم وجود مشکلات ادامه دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که نوعی از  اشتیاق موجب هماهنگی و هارمونی است(harmonious passion) که با احساسات مثبت مشخص و همایند است در حالی که اشتیاق وسواسی( obsessive passion) می‌تواند مانع از نتایج مثبت و تاب آوری شود.

در نهایت، ترکیبی از اشتیاق و تاب آوری نقش مهمی در رشد شخصی و حرفه‌ای ایفا می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا مشکلات را پشت سر بگذارند و به آرزوهای خود برسند.

محمدرضا مقدسی در بخش دیگری از این نشست اضافه کرد که قدرت پرهیز یک انتخاب شخصی است که می تواند تأثیرات روانی، عاطفی و فیزیکی مختلفی بر افراد داشته باشد مستندات نشان میدهد تاب آوری نقش مهمی در پیش بینی پرهیز و کمک به افراد برای مقابله با چالش های مربوط به مصرف مواد دارد

به نظر میرسد افرادی با سطوح بالاتر تاب آوری احتمال بیشتری برای حفظ پرهیز دارند و نتایج بهتری هم در بهبودی دارند. تاب‌آوری با کاهش خطر عود، استراتژی‌های مقابله بهتر، و حمایت اجتماعی ادراک‌شده بالاتر، که از عوامل ضروری در بهبودی از اختلال مصرف مواد هستند، مرتبط است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.