تاب آوری ، سفر قهرمانی

0

تاب آوری ، سفر قهرمانی

به همت اداره کل تربیت بدنی و ورزش و جوانان استان کرمانشاه و درمرحله اول رنکینگ بدمینتون بانوان ایران و باحضور نایب رییس فدراسیون بدمینتون کشور ، بزرگان و پیشکسوتان وهم چنین مسئولین محلی نشست تخصصی( تاب آوری ، ورزش و سلامت اجتماعی) برگزارشد.

این کارگاه با حضور فریبا مددی نایب رئیس بدمینتون جمهوری اسلامی ایران، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه ،مسئولین ورزش استان و اعضای هیات بدمینتون استان در سالن اجتماعات حضرت ولی عصر (ع) برگزار شد.

تاب آوری ، سفر قهرمانی هنوان اولین نشست تخصصی تاب آوری ورزشی ویژه رنکینگ بدمینتون بانوان ایران رده سنی بزرگسالان که در کرمانشاه در حال برگزاری است،به همت کمیته فرهنگی این دوره از مسابقات کارگاه تاب آوری،ورزش،بانوان و سلامت اجتماعی توسط دکتر محمدرضا مقدسی برگزار شد.

 

تاب آوری ، سفر قهرمانی

تاب آوری یک مفهوم الزامی و بنیادی و یک ساختار کلیدی و پایه برای تمامی رشته ها ، فضاهای بین رشته ای و فرارشته ای محسوب میشود تاب آوری ضامن پایداری و ضرورت رشد و تعالی است .

در رشته هایی چون مردم شناسی ،مطالعات اجتماعی و فرهنگی ، روانشناسی ،پزشکی ، تعلیم و تربیت بدنی ،فیزیولوژی و علوم ورزشی موردتوجه بوده است .

در این گفتار ما از ادبیات تحقیق و مفهوم سازی بین رشته ای تاب آوری انسانی ؛به عنوان ظرفیت بازگشت به عملکردعادی پس از یک “آشفتگی ” و عبور موفقیت آمیز از آن سخن میگوییم .

به شکل اختصاصی تاب آوری و مفهوم کلی ورزش و تمرینات بدنی ؛ لازم و ملزوم یکدیگر هستند ورزش در اشکال مختلف یکی از عوامل مهم در بهبود تاب آوری است تاب آوری در ورزش حرفه ای هم جایگاه منحصر به فرد و موثری در پیشبرد اهداف ورزشکار و ضامن قهرمانی وی خواهد بود.

در ورزش حرفه ای به دلایل متعدد ورزشکاران در شرایط پرفشار به سر میبرند ،بنابراین بیشتر از یک فرد عادی در معرض استرس، فشارها و انواع ناملایمات هستند

تاب آوری همسفر قهرمانی است تاب آوری ضمن سلامت و متقدم بر موفقیت است آموزش تاب آوری کار مقدسی است .

اینکه ورزشکاران پس از یک تجربه نامطلوب مانند یک شکست سنگین ،چقدر سریع به سطح طبیعی عملکرد خود باز میگردند میتواند یک ایده پژوهشی ناب و کاربردی باشد  به همین ترتیب زمانی که ورزشکاران نمیتوانند به سطح طبیعی خود باز گردند یا از نظر زمانی دوره برگشت پذیری و بازیابی  نسبتا طولانی تری دارند،ممکن است یک سیگنال هشداردهنده برای آسیب پذیری یا از دست دادن تاب آوری باشد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.