تاب آوری اجتماعی در اسلام آبادغرب

0

تاب آوری اجتماعی برای جوامع محلی” توسط امور بانوان فرمانداری شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع غدیر اسلام آبادغرب برگزار گردید.فعالان مدنی، کارکنان شبکه بهداشت، هلال احمر،مشاورین مدارس،اعضای سازمان های مردم نهاد و بانوان شاغل در ادارات سطح شهرستان حضورداشتند.

تاب آوری اجتماعی برای جوامع محلی" توسط امور بانوان فرمانداری شهرستان در محل سالن آمفی تئاتر مجتمع غدیر اسلام آبادغرب برگزار گردید.تاب‌آوری اجتماعی با نقاط قوت شخصی و زمینه‌های اجتماعی در هم تنیده است و بر اهمیت روابط اجتماعی مثبت، نوع‌دوستی و هدفمندی تأکید دارد.

ایجاد تاب‌آوری اجتماعی شامل ایجاد محیط‌های حمایتی، پرورش ارتباطات اجتماعی و استفاده از شبکه‌های متنوع برای افزایش نوآوری و سازگاری در مواجهه با تغییر است.

در نهایت، درک ارتباط بافت اجتماعی در تاب‌آوری  بمنزله کلیدی برای تقویت سیستم‌های حمایتی و ارتقای رفاه در هر دو سطح فردی و اجتماعی عمل میکند.

تاب آوری اجتماعی یکی از جنبه های حیاتی رفاه است، به ویژه در مواجهه با چالش ها و سختی ها. این شامل ظرفیت و انگیزه برای درک دقیق و همدلانه دیگران، تقویت ارتباطات اجتماعی و ایجاد شبکه های حمایتی است.

حمایت اجتماعی در کنار ویژگی‌های شخصی مانند شادی، هدف در زندگی و خودکارآمدی نقش مهمی در افزایش تاب‌آوری دارد.

در دسترس بودن حمایت اجتماعی، به اشکال مختلف همانند حمایت عاطفی و ابزاری، برای افراد ضروری است تا چالش‌ها را به‌طور مؤثر رهبری و یا مدیریت کنند

علاوه بر این، تاب‌آوری جامعه در مواجهه با شرایط متغیر و سیال ناشی از عواملی مانند تغییرات اقلیمی و شهرنشینی حیاتی و ضروری به نطر می آید.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.