![](https://www.resiliency.ir/wp-content/uploads/news-media-home-of-resilience-9999.jpg)
تابآوری سازمانهای خبری در بحرانهای طبیعی
تابآوری سازمانهای خبری در بحرانهای طبیعی: استعاره «انسان زنده هوشیار»
بلایای طبیعی از جمله مخاطراتی هستند که میتوانند در صورت وقوع در یک محیط به بحران تبدیل شوند.
این بحرانها اگر در محیط پیرامونی یک سازمان رسانهای خبری رخ دهند، سبب میشوند تا این سازمانها دچار بحران سازمانی شده و در انجام مسئولیت اجتماعی خود ناکام بماند؛ لذا این مقاله به ارائه مفهوم جدیدی از تاب آوری سازمانهای خبری در بحرانهای طبیعی پرداخته است.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی-تحلیلی است و دادههای مورد نیاز این مقاله به کمک مطالعه اسنادی-کتابخانهای جمعآوری گردیده است؛ برای این منظور جستجوی گستردهای در منابع و بانکهای اطلاعاتی انجام و جدیدترین منابع در زمینه تابآوری سازمانی گردآوری شد.
یافتهها و نتایج: تاب آوری سازمانی سازمانهای رسانهای خبری در هنگام بلایای طبیعی در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است و این موضوع ریشه در عدم باور مدیران رسانهها به مسئولیت اجتماعی خویش دارد؛ لذا تابآوری چنین سازمانهایی باید مورد توجه قرار گیرد؛ الزامات پرداختن به چنین موضوعی تلقی تابآوری سازمانی بهعنوان راهبرد و استراتژی سازمان، وجود برنامه مدون تابآوری در سازمان وسنجش مداوم تاب آوری سازمان است که جامه عمل پوشاندن به آنها تابآ وری آیندهنگرانه، تابآوری همزمان، تاب آوری گذشتهنگر را برای چنین سازمانهایی به ارمغان میآورد.
تابآوری سازمانهای خبری در بحرانهای طبیعی استعاره انسان زنده هوشیار