بیانیه خانه تاب آوری در خصوص هفته بهداشت روان

محمدرضا مقدسی

0

بیانیه خانه تاب آوری در خصوص هفته بهداشت روان

تاب آوری قلب سلامت و بهترین پیش بینی کننده سلامت روان است.
چرایی پرداختن به بهداشت و بهزیستی روانشناختی، سهم و وظیفه نهادهای دولتی وغیر دولتی در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی کاملاً مشخص است.
اما نظربه تنوع و تعدد مخاطرات در حوزه سلامت نکاتی حائز اهمیت، جهت گیری های عام، سیاست گزاری و مسئولیت های همگانی را با جدیت متذکر می گردد که در عرصه توسعه تاب آوری و بهداشت روان همه مسئولیم.
با افتخار به اطلاع میرساند از هنگامی که خانه تاب آوری بعنوان اولین و تنها پایگاه اینترنتی تخصصی این حوزه به جمع رسانه های فارسی زبان دنیا پیوست، چندسالی گذشته و دراین راه به فعالیت صِرف در دنیای مجازی بسنده نکرده و در عرصه آموزش، چاپ و نشر کتابهای تخصصی بزرگان تاب آوری دنیا نیز دستاوردهایی داشته است و این روند با عنایات الهی کماکان ادامه خواهد داشت.

و اما امروز و امسال نیز به شادمانی و بحمد الهی شاهد آن هستیم که توسط وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفته بهداشت روان، تاب آوری مورد توجه و تأکید قرار گرفته و انشاا… که بتواند منشاء توجهات و تأکیدات پر خیر و برکت نیز باشد.

نظربه اینکه این امر مهم و اقدامی این چنین در مناسبتی ملّی و تخصصی فاقد پیشینه است لذا بعنوان مدیر و موسس خانه تاب آوری و نیز مدیرعامل و عضو هیأت مدیره اولین و تنها سازمان غیر دولتی و تخصصی کشور در حوزه تاب آوری کشور مراتب همراهی، مسرّت و تشکر خود را اعلام نموده و استمرار و تقویت این گونه فعالیت ها را که موجب ترویج و توسعه تاب آوری است ارج نهاده و نویدبخش روزهای بهتر در عرصه سلامت روان بعنوان هدف غایی ما قلمداد می نماید.

خانه تاب آوری در مالکیت حقیقی محمدرضامقدسی است اما چهار دیواری مسقفی نیست که در انحصار شخص یا اشخاصی و یا وابسته و همبسته فرد و یا سازمانی باشد.
خانه تاب آوری، دانشنامه و رسانه ای است که وظیفه و مأموریت خطیر خود را ترویج، معرفی و حمایت از مفهوم (تاب آوری) در حوزه های علمی و عملیاتی میداند و از خداوند منان خواهانیم که در این مهم یار و یاورمان باشد.
سخن پایانی اینکه اختصاص روزی مشخص به تاب آوری در هفته بهداشت روان سال جاری را به فال نیک گرفته چرا که بر این بارویم که تاب آوری قلب سلامت و بهترین پیش بینی کننده سلامت روان است. از ایزد یکتا استمرار توجهات و توفیقات همه فعالان این عرصه را آرزومندیم.

 

بیانیه خانه تاب آوری در خصوص هفته بهداشت روان 

محمدرضا مقدسی 
مدیر و موسس خانه تاب آوری

بیانیه خانه تاب آوری در خصوص هفته بهداشت روان

تاب آوری قلب سلامت و بهترین پیش بینی کننده سلامت روان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.