تاب آوری در بحران

برگزاری دوره آموزشی تاب آوری در بحران

0

تاب آوری در بحران

کارگاه تاب‌آوری در بحران فضایی است که در آن افراد می‌آموزند چگونه با چالش‌ها و تغییرات دشوار زندگی روبرو شوند و از آن‌ها به عنوان فرصت‌های یادگیری بهره‌برداری کنند. این کارگاه‌ها بر ایجاد طرز فکر رشد، توسعه استراتژی‌های مؤثر برای مقابله با سختی‌ها و تقویت سلامت روانی تمرکز دارند. شرکت‌کنندگان با استفاده از تجربیات شخصی، یاد می‌گیرند که چگونه احساسات و رفتارهای خود را در مواجهه با بحران‌ها مدیریت کنند و به بهبود عملکرد خود بپردازند. هدف نهایی این کارگاه‌ها افزایش تاب‌آوری و انعطاف‌پذیری در شرایط استرس‌زا است

مدیریت بحران چیست؟
مدیریت بحران شامل اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی برای آمادگی در برابر بحران است که بخشی ضروری از تاب‌آوری سازمانی به شمار می‌رود. این فرآیند به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بحران‌ها را به شکل موثرتری هدایت و مدیریت کنند
بحران وضعیتی است که در اثر مشکلات بسیار دشوار یا خطرناک به وجود می‌آید. بحران سناریویی بسیار پویا و خاص است که تعریف کلی و دقیقی برای آن وجود ندارد. بحران برای هر فرد یا سازمان با توجه به سناریو متفاوت است.

به همت اداره کل بهزیستی استان خوزستان  در مجتمع فتح المبین اهواز برگزارشد

این دوره آموزشی به  ارزش ۹۰۰۰ نفر ساعت بلافاصله پس از سیل خوزستان توسط اداره امور آسیب دیدگان اجتماعی کشور برگزار شد

 تمامی مددکاران اجتماعی، روانشناسان و پرسنل اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خوزستان، در این دوره آموزشی ویژه که با محوریت مهمترین مسائل و نکات عملیاتی در روانشناسی بحران، مداخلات و مددکاری اجتماعی و هم چنین تاب آوری در بلایا برگزار گردید حضور داشتند. این دوره آموزشی در مورخ ۹۸/۰۱/۲۵  برگزار گردید.
شایان ذکر است دکتر رضا جعفری (مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور)، غلامرضا صدیق راد (مدیرکل یهزیستی استان خوزستان) و خانم دکتر موسوی (مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خوزستان) در این دوره آموزشی حضور و همراهی داشتند

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از ارایه بیش از 9 هزار نفر ساعت، خدمات روان شناسی و مددکاری اجتماعی به افراد و گروه های در معرض حادثه و حادثه دیده سیلاب در خوزستان خبر داد.
رضا جعفری مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در بازدید از عملکرد اورژانس اجتماعی مناطق سیل زده شهرستان حمیدیه، در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: به نظر می رسد با توجه به استراتژی مداخله در بلایا و حوادث که شامل فوریت یعنی مداخله در کمترین زمان نزدیک به حادثه و مجاورت یعنی ارایه خدمات در نزدیک ترین مکان به بروز حادثه و انتظارات که شناسایی نیازها و لحاظ کردن اولویت تقاضاهای واقعی و ضروریست، اورژانس اجتماعی توانسته در حوزه پیشگیری اولیه(اطلاع رسانی و آگاهسازی) و پیشگیری ثانویه یعنی شناسایی افراد در معرض حادثه و حمایت های روانی – اجتماعی از آنان، نقش موثری داشته باشد.مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تیم های اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان بیش از 9 هزار نفر ساعت، خدمات روان شناسی و مددکاری اجتماعی به افراد و گروه های در معرض حادثه و حادثه دیده از طریق 21 تیم در 9 شهرستان ارایه کرده اند.

 تاب آوری در بحران

 

 

ارسال یک پاسخ