بررسی تاثیر آموزش هنردرمانی بر تاب آوری کودکان
بررسی تاثیر آموزش هنردرمانی بر تاب آوری کودکان
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش هنردرمانی بر تاب آوری کودکان بوده است.
این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون با گروه کنترل بود.
روش نمونهگیری این پژوهش، نمونهگیری دردسترس بود بود. بدینصورت که ۳۰ نفر از افراد مراجعهکننده به آموزشگاه موسیقی سرود مهر واقع در منطقه ۱۰ شهر تهران است که به روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند و به شکل تصادفی در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند (تعداد هر گروه ۱۵ نفر بود).
گروه آزمایش به مدت ۴۴ جلسه (سه جلسه در هفته) به مدت ۴ ماه تحت آموزش مهارتهای هنر درمانی قرار گرفتند.درحالیکه گروه کنترل هیچ نوع مداخلهای دریافت نکردند.
بعد از پایان کار آموزش از هر دو گروه پسآزمون به عمل آمد. دادهها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس تجزیهوتحلیل شدند.
تحلیل کوواریانس نشان داد که بین گروههای موردمطالعه در تاب آوری تفاوت معناداری وجود دارد.
یافتهها نشان دادند آموزش مهارتهای هنر درمانی در بهبود تاب آوری کودکان مؤثر بوده است.
بررسی تاثیر آموزش هنردرمانی بر تاب آوری کودکان