بخش اول کارگاه تاب آوری کارکنان بانک مرکزی ایران برگزار شد

0

بخش اول کارگاه تاب آوری کارکنان بانک مرکزی ایران برگزار شد

صبح امروز در محل اداره آموزش توسعه دانش نخستین روز از کارگاه تاب آوری روانی برای کارکنان واحدهای تابعه از دوایر مختلف برگزار شد در این نشست تخصصی که با بررسی ادبیات تحقیق همراه بود به این سوالات پاسخ داده شد که تاب آوری جیست و چرا اهمیت دارد ؟  و این سازه روانشناختی چگونه میتواند موجب ارتقای کیفیت زندگی و عملکرد سازمانی باشد.

در گام بعدی این جلسه ، مطالعه پیشتاز دکتر ورنر مورد بررسی قرارگرفت و تاثیر ات این مطالعه بزرگ و یافته های آن در ابعاد جهانی و نقشی که در توسعه ادبیات تحقیق داشته است مورد بحث واقع شد.

در قسمت دیگری از اولین روز کارگاه تاب آوری برای پرسنل بانک مرکزی ایران به دیگر مطالعات معتبر بین المللی نگاه و یافته های این تحقیقات مورد بحث وبررسی قرارگرفت و به سوالات بنیادی دیگری در زمینه تاب آوری فردی باتکیه به نطریات بزرگان تاب آوری دنیا پاسخ داده شد. مطالعات نشان داده است که تسهیلگری و آموزش تاب آوری میتواند در ارتقای کیفیت زندگی مخاطبان موثر واقع شود و حتی موجب ارتقای نمره تاب آوری ایشان نیز باشد همین موضوع میتواند دلیل خوبی بر اهمیت و ضرورت شرکت در چنین دوره هایی برای همگان به ویژه آنان که در معرض وطایف هم ستیز و فرسودگی شعلی هستند بحساب آید .

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران یا بانک مرکزی ایران، مرجع و نهاد ناظر بر خدمات مالی و بانکداری ایرانی است که در تاریخ ۱۸ مرداد ماه ۱۳۳۹ هجری خورشیدی با سرمایه ۶٬۳ میلیارد ریال در تهران تأسیس و شروع به فعالیت کرده است. بانک مرکزی ایران مسئولیت حفاظت از ارزش پول ملی کشور عزیرمان را بعهده دارد بانک مرکزی ایران مرجع تنظیم‌کننده نظام پولی و اعتباری کشور است .بانک مرکزی کشور همچنین مسئولیت تهیه و تنظیم آمارهای اقتصادی کشور و انتشار اسکناس وضرب سکه های را بر عهده دارد.

بر همین اساس و بر طبق قوانین جاری و  پیش بینی های سازمانی بانک مرکزی ایران متولی و ناظر بر معاملات طلا و همچنین نظارت بر ورود و خروج ارز در کشور است.

نگهداری از حساب‌های کلیه سازمانها و  وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی و همچنین تمامی نهادهای وابسته به دولت و همچنین حفاظت از ذخایر ارزی دولتی و همچنین تمامی واحدهای تحت تصدی دولت بر عهده بانک مرکزی ایران است هم از این جهت است که بهباشی و سلامت کارکنان این نهاد و ادارت متبوع شایان توجه است که سلامت و تعالی سازمانی و همچنین رضایت شغلی از مسیر توسعه تاب آوری میگذرد این دوره ها همچنین میتواند موجب توسعه و تقویت سرمایه های روانشناختی باشد .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.