کلاس تاب آور

0

کلاس تاب آور

منبعی برای معلمان، مشاوران و کارکنان مدرسه

نوشته: سام تایلور، انجی هارت و مدرسه هوپاک

ترجمه: محمدسعید منصوری شیرازی

منبع تاب آوری برای ارائه کمک های عملی به معلمان و دیگر کارکنان تهیه شده و نیز برای استفاده گروه آموزشی مناسب است. این منبع به ایجاد ارتباط بین معلم ها و دانش آموزان کمک می کند و از ابتدای سال از طریق مشاوره و مشارکت در انجام تمرینات مفید، درگیر می شوند.

این منبع، فعالیت هایی را برای معلمان فراهم می کند که می توانند در زمان کلاس برای ترویج و تشویق دانش آموزان در زمینه تاب آوری به کار ببرند. فعالیت ها بر اساس چهارچوب تاب آوری است که به وسیله مربیان انجام می گیرد و امیدواریم که دانش آموزان بهتر بتوانند با چالش های مدرسه و زندگی روزمره مقابله نمایند.

هدف

هدف این منبع تدارک اطلاعات و تمریناتی است که در تاب آوری دانش آموزان نقش دارد و به آن ها در زمینه های زیر کمک می کند:

دستیابی به روابط مثبت با دانش آموزان.

ایجاد درک و آگاهی از نقاط قوت و چال شهای فردی دانش آموزان مانند امیدها و آرزوها.

پشتیبانی از دانش آموزان به منظور توسعه تاب آوری به شیوه مناسب با شرایط فردی.

این دوگانه با تیراژ هر جلد ۵۰۰ نسخه و قیمت هر نسخه منفرد ۲۰۰۰۰ تومان توسط انتشارات تخت جمشید منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است .

کلاس تاب آور کلاس تاب آورمنبعی برای معلمان، مشاوران و کارکنان مدرسه نوشته: سام تایلور، انجی هارت و مدرسه هوپاک ترجمه: محمدسعید منصوری شیرازیکلاس تاب آور کلاس تاب آورمنبعی برای معلمان، مشاوران و کارکنان مدرسه نوشته: سام تایلور، انجی هارت و مدرسه هوپاک ترجمه: محمدسعید منصوری شیرازیبنابر همین گزارش از خانه تاب آوری راهبردهای ایجاد تاب‌آوری در دانش‌آموزان شامل ترویج احساسات مثبت، پرورش حس شایستگی، آموزش اهمیت سلامت و تندرستی، تشویق هدف‌گذاری، ایجاد دیدگاه مثبت، تمرین شکرگزاری، شناسایی و جایگزینی الگوهای فکری منفی، یادگیری از شکست‌ها، ایجاد برنامه‌ریزی رویداد تاب‌آوری، تشویق داستان‌گویی و ارتباطات همتا به همتا، ایجاد روابط مثبت، آموزش مهارت‌های عاطفی اجتماعی، پرورش احساسات مثبت، شناسایی نقاط قوت دانش‌آموز، و ایجاد حس معنا و هدف از طریق کمک به دیگران. 

هدف از این راهبردها، تجهیز دانش آموزان به توانایی مقابله با موانع، عقب نشینی از چالش ها، و پایداری در مواجهه با ناملایمات است که در نهایت رفاه کلی و موفقیت تحصیلی آنها را افزایش می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.