کتاب تقویت تاب آوری خانواده

0

کتاب تقویت تاب آور ی خانواده

در این کتاب ؛تاب آوری خانواده، به عنوان تلاشی برای تلفیق رویکرد سیستم های خانواده ، دیدگاه بوم شناختی و تعاملات بین افراد یک خانواده به عنوان کانون تقویت تاب آوری مورد بررسی قرار گرفته است بطور کلی “تاب آوری” به معنای توانایی مقابله با شرایط دشوار و پاسخ انعطاف پذیر به فشارهای زندگی روزانه است.

تاب آوری، استرس را محدود نمی کند، مشکلات زندگی را پاک نمی کند،بلکه به افراد قدرت می دهد تا با مشکلات پیش رو مقابلهء سالم داشته باشند،

بر سختی ها فائق آیند و با جریان زندگی حرکت کنند. برخی افراد به طور طبیعی دارای این ویژگی هستند،

اما خبر خوب این است که این ویژگی در انحصار عده ای معدود نیست و به نظر متخصصان، سایر افراد نیز قادرند تاب آوری را بیاموزند و آن را ارتقاء دهند. پس تاب آوری قابل یادگیری است…

2
کتاب تقویت تاب آوری خانواده

درباره کتاب تقویت تاب آوری خانواده (گذر از سختی های زندگی)

نگارنده در کتاب حاضر، بر مبنای تحقیقات وسیع و تجربه بالینی خویش فرآیندهای کلیدی «تاب آوری» را شناسایی کرده است. تاب آوری- توانایی ایستادن در برابر بحران یا چالش های مستمر و بازگشت به حالت اول- است.

هدف از نگارش این کتاب، بیان راهکارهای مفید برای گرفتن بهره از روابط خانوادگی حتی در بدترین زمان است. همچنین در کتاب، ابزارهای ضروری برای درمانگران، مددکاران اجتماعی، روان شناسان بالینی، روان پزشکان، و سایر حرفه ها معرفی شده است.

شرح حال های آمده در کتاب به خواننده کمک می کند تا نقاط قوت منحصربه فرد در خانواده های متفاوت را دریابد و از آن ها به نفع همه اعضای خانواده بهره بگیرند. خط مشی هایی نیز برای اقدام سنجیده و مؤثر در خصوص کسانی که دست خوش بحران های ناگهانی و ضربه های روانی شده اند، آمده است.

مطالب کتاب در دو بخش و دوازده فصل تدوین شده است.

در بخش او ل، چارچوب کلی مباحث و در بخش دوم فرآیند ها عبارتند از: « نظام باورها: قلب و روح تاب آوری»، «الگوهای سازمانی: ضربه گیری های خانواده»، و «بیماری مزمن و مراقبت از خانواده: چالش ها و موهبت ها».

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.