کارگاه منظقه ای توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد

0

کارگاه منظقه ای توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد
مسدولیت پذیری فردی و گروهی

توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد میتواند منجر به توسعه تاب آوری اجتماعی شود.
ویژه سازمانهای مردم نهاد استانهای اصفهان ، فارس ، بوشهر ، هرمزگان ، چهارمحال و بختیاری و کیگلیویه و بویر احمد

سازمانهای مردم نهاد کارگاه منظقه ای توانمندسازی سازمان‌های مردم‌ نهاد چه نقشی در تاب آوری اجتماعی دارند ؟

سازمان‌های مردم‌ نهاد یا NGO به عنوان سازمان‌هایی غیرانتفاعی شناخته می‌شوند که مستقل از دولت، به فعالیت‌های داوطلبانه می‌پردازند.

معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و اداره کل ورزش و جوانان با حمایت دفتر توسعه مشارکت های مردمی و سازمانهای مردم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزار میکند .

سازمان‌های مردم‌ نهاد چه نقشی در تاب آوری اجتماعی دارند ؟

توانمندسازی سازمانهای مردم نهاد میتواند منجر به توسعه تاب آوری اجتماعی شود.

سازمان‌های مردم‌ نهاد یا NGO به عنوان سازمان‌هایی غیرانتفاعی شناخته می‌شوند که مستقل از دولت، به فعالیت‌های داوطلبانه می‌پردازند. این سازمان‌ها برای اهداف مختلفی فعالیت می‌کنند، از جمله فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی، آموزشی-پژوهشی، مذهبی، زیست محیطی، انسان دوستانه و خانواده دوستانه. آن‌ها بر اساس زمینه فعالیت، سطح فعالیت (ملی، منطقه‌ای، بین‌المللی) و جهت‌گیری و اهدافشان دسته‌بندی می‌شوند. این سازمان‌ها بخش مهم و اصلی جامعه مدنی را تشکیل می‌دهند و با همکاری و تعامل با دولت و بخش خصوصی، نقش مؤثر در جامعه دارند.

سازمان‌های مردم‌نهاد بستر ساز فعالیت های داوطلبانه در عرصه های اجتماعی هستند این رسالت و نقشی بسیار مهم است که منجر به انسجام اجتماعی و تقویت تاب آوری اجتماعی خواهد شد، به ویژه در مواجهه با بحران‌های طبیعی و وضعیت‌های بحرانی ایم مساله نمود بیشتری پیدا میکند.

سازمان‌های مردم‌نهاد زمینه جذب ومشارکت سرمایه های اجتماعی است که از قضا در بحث پردامنه سرمایه های اجتماعی و تاب آوری میتواند مورد توجه باشد .

تحقیقات نشان داده که این سازمان‌ها با ارتقاء فعالیت‌های خود، بهبود تاب آوری سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر‌ها را تسهیل می‌کنندمشارکت های مدنی و حمایت های اجتماعی تأثیر بسزایی بر تاب آوری فردی و سلامت اجتماعی دارند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.