کارگاه تاب آوری سمنان

4

محققان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در کارگاه آموزشی دوروزه، روش های انتقال پیام تاب آوری و امید را فرا گرفتند کارگاه تاب آوری سمنان ویژه روانشناسان و پژوهشگران حوزه سلامت روان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد

3کاهش آسیب اجتماعی با دفاع از سلامت روحی افراد، هدف برگزاری این دوره آموزشی برای روانشناسان و پژوهشگران است.تاب آوری یک رویکرد علمی نو و بسیار اثرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی و موردتوجه مجامع علمی جهان است.

IMG_4619

در ادامه مطلب تصاویری از کارگاه دو روزه تاب آوری ویژه کادر متخصص و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی سمنان را ملاحظه میفرمایید که درتاریخ سوم و چهارم شهریوربرگزارگردیده است

پیشنهاد ما به شما

 

 

IMG_4604IMG_49553IMG_4579photo_2015-08-27_18-17-191

IMG_4575

مشاور امور بانوان و خانواده رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از برگزاری کارگاه « تاب آوران» در این دانشگاه خبر داد.

الهه قدس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در سمنان اظهار داشت: وزارت بهداشت برای نخستین بار موضوع « تاب‌آوری» را موردتوجه قرار داده است و از طریق این کارگاه قصد دارد برخی از مهارت‌های مدیریت‌های استرس را به مربیان دانشگاه علوم پزشکی آموزش دهد.

وی بابیان اینکه استرس موضوعی اجتناب‌ناپذیر در زندگی افراد است خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم راحت‌تر بر مشکلات فائق آئیم باید برخی از این مهارت‌ها را بیاموزیم.

مدیر گروه بخش پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی سمنان تصریح کرد: « تاب‌آوری » فراتر از مدیریت استرس است و افراد تاب آور در موقعیت‌های سخت و چالش دار زندگی خود راحت‌تر مقاومت می‌کنند و انعطاف بیشتری دارند.

قدس افزود: افراد تاب آور در مواجهه با مشکلات مانند نهالی می‌مانند که در برابر فشار خم می‌شوند اما به علت داشتن انعطاف نمی‌شکنند و به حالت طبیعی بازمی‌گردند.

وی با اذعان به اینکه همه افراد در برابر سختی‌ها و مشکلات زندگی دچار آسیب و صدماتی خواهند شد خاطرنشان کرد: اگر همه افراد جامعه این مهارت‌های تاب‌آوری را بیاموزند در مقابله با مشکلات آسیب کمتری خواهند دید.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی که مربیان دانشگاه علوم پزشکی سمنان که کارشناس بهداشت روان هستند حضور دارند در این زمینه آموزش لازم را می‌بینند.

قدس گفت: افرادی که در این زمینه آموزش ببینند در زمان مواجهه با مشکلات کمتر صدمه می‌بینند و هنگام رخ دادن مشکلات رد پایی از آن در ضمیرشان باقی نمی‌ماند و راحت‌تر بر مشکلات پیروز می‌شوند.

وی از حضور مدرسان کشوری در این کارگاه آموزشی خبر داد و گفت این کارگاه یک‌روزه در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می‌شود.

4 نظرات
  1. جواد طلسچی یکتا می گوید

    با سلام و احترام و آرزوی توفیق روزافزون

    1. admin می گوید

      با سلام و سپاس از توجه شما به مطلب کارگاه تاب آوری

  2. ابوالحسن سلطانی می گوید

    با سلام من در کارگاه حضور داشتم. بسیار مفید و آموزنده بود. از زحمات استاد مقدسی تشکر می کنم

    1. admin می گوید

      با سلام و ادب
      از حضور و توجه شما بدین وسیله قدردانی میگردد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.