کارگاه تاب آوری در کلینیک مددکاری بامداد برگزار شد .

0

کارگاه تاب آوری در کلینیک مددکاری بامداد برگزار شد .

در روزهای 15 و 16 ماه جاری کلینیک بامداد با  برگزاری کافه مقاله و کارگاه یکروزه تاب آوری میزبان

علاقه مندان به تاب آوری بود.

در این جلسات علاوه بر علاقه مندان و دانشجویان ، مددکاران و مربیان بنیاد همدلان کودک و نوجوان حضور داشتند.

کارگاه تاب آوری در کلینیک مددکاری بامداد برگزار شد .آموزش تاب آوری برای مددکاران اجتماعی به دلیل ماهیت سخت و پر استرس شغل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.کارگاه تاب آوری در کلینیک مددکاری بامداد برگزار شد . آموزش تاب آوری برای مددکاران اجتماعی به دلیل ماهیت سخت و پر استرس شغل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.بنابر همین گزارش آموزش تاب آوری برای مددکاران اجتماعی به دلیل ماهیت سخت و پر استرس شغل آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. مددکاری اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با طیفی از مشکلات سلامت جسمی و روانی مراجعان خود دارند.

کارگاه تاب آوری مددکاری برای مددکاران اجتماعی بخاطر شرایط شغلی خاصی که دارند بیشتر از سایر مشاغل دیگر یار در معرض خطر فرسودگی شغلی هستند.

مزایای تاب آوری برای مددکاران اجتماعی پر شمار است از جمله اینکه توسعه تاب آوری عاطفی می‌تواند به مددکاران اجتماعی کمک کند تا به طور مثبت با موقعیت‌های کاری سخت سازگاری پیدا کنند.آموزش تاب آوری نه تنها به نفع مددکاران اجتماعی است، بلکه به تاب آوری کلی جوامعی که به آنها خدمت می کنند نیز کمک می کند.مددکاران اجتماعی میتوانند نقش مهمی در ارتقای تاب آوری در جوامع ( جامعه محلی ) خود ایفا نمایند.

خود مراقبتی ، هوش هیجانی و سواد عاطفی ، ایجاد روابط مثبت سازمانی و روابط عاطفی سرشار از مهربانی و احترام ، خودشفقتی و مهربانی با خویشتن و همچنین سرای این و رافت به خانواده و همکاران ، مرزبندی های مشخص در قوانین و وظایف شعلی و اجتماعی همه میتوانند در توسعه تاب آوری مددکاران اجتماعی موثر واقع شوند .

علاوه بر این مددکاران اجتماعی لازم است درک درستی از نیازها و علایق شغلی و اجتماعی خود داشته باشند این مساله به پیدا کردن راهی که بتوانند آن را با علاقه و اشتیاق دنبال کنند منجر خواهد شد این نه تنها منجر به رضایت شغلی و کیفیت زندگی خواهد بود بلکه از فرسوئگی و استهلاک نیز جلوگیر خواهد کرد بر همگان روشن است که شکوفایی آنجا ست که علاقه و استعدادهمراه شوند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.