نشست مجازی تاب آوری زنان بمناسبت روز جهانی زن

تاب آوری به راه حل متعهد است

0

نشست مجازی تاب آوری زنان به مناسبت روز جهانی زن به میزبانی مهدیه اسدی با همکاری خانه تاب آوری در جهت آموزش و معرفی هر چه بیشتر و بهتر تاب آوری زنان برگزارشد..

بمنظور تکریم و پاسداشت مقام زن آکادمی شکوفان سلسله نشست هایی را طراحی و در دست اجرا دارد که انتظار میرود قدمی هر چند کوچک در جهت تحکیم مبانی خانواده و ارتقای سلامت روان مخاطبین باشد.مهدیه اسدی در این خصوص به تحریریه خانه تاب آوری گفت ما امیدواریم از طریق چنین برنامه هایی به رشد و شکوفایی زنان در عرصه های مختلف  خانوادگی و اجتماعی کمکی رسانده باشیم .

این نشست مجازی به میزبانی مهدیه اسدی مدیر اکادمی شکوفان و مارال تدینی درمانگر و روانشناس با همراهی دکتر محمدرضا مقدسی موسس و مدیر خانه تاب آوری ایران برگزار شد.آنچه درابتدا مورد اشاره قرار گرفت اهمیت تاب آوری و نقش آن در زندگی افراد به خصوص زنان بود.

 

نشست مجازی تاب آوری زنان به مناسبت روز جهانی زن

 

در بخش دیگری از این گفتگو، کتاب تاب آوری زنان اثر دکتر پاتریشیا اوگورمن از انتشارات رشد معرفی گردید و در ادامه عنوان شد که یکی از مولفه های مهم عدم شکل گیری تاب آوری در زنان وجود باورهای ناکارآمد و فقدان حمایتهای فرهنگی و اجتماعی موثر میتواند مورد بحث باشد.

در ساختارهای فرهنگی ناکارآمد ممکن است زنان به خاطر فقدان حمایت و ترس از آسیب پذیری بیشتر دچار چالش و مشکلات در زندگی و روابط خود می شوند محمدرضا مقدسی در ادامه به این مطلب اشاره کرد که مهربانی با خویشتن – شوخ طبعی – سپاس گزاری و داشتن حرمت نفس از عوامل مهم تاب آوری زنان است.

دربخش دیگری از این گفتگو مارال تدینی روانشناس و درمانگر در مورد رنج و پذیرش آن و قبول آسیب پذیری در زندگی مطالبی عنوان کردند وی عدم پذیرش رنج و آسیب پذیری را مانعی در رشد- توانایی و تاب آوری زنان دانست .

در ادامه مهدیه اسدی روانشناس و مدیر آکادمی در مورد مولفه های تاب آوری و نقش آن در شکل گیری تاب آوری خانواده مطالبی را مطرح نمودند وی در بخشی از بیانات خود بیان کرد که افراد میتوانند مشکلات زندگی خودرا در عین داشتن استرس و فشار با موفقیت سپری کنند.

مهدیه اسدی میزبان این نشست اضافه کرد وقتی در شرایط سخت هستیم از دست دادن امید و خوش بینی و ندیدن داشته ها و قدردان نبودن آسان است اما موجب بدتر شدن اوضاع خواهد بود به همین دلیل ما باید نقاط قوت خودمان را بشناسیم و زمانی که زندگی برخلاف جهت مطلوب ما پیش می رود ازاین نقاط در مسیر تاب آوری استفاده کنیم.تاب آوری یعنی چطور با تمام سختی ها و چالش هاو آشفتگی های وخسارتها زندگی راسروسامان داده و راه رشد را در پیش گیریم.

دکتر مقدسی درخاتمه این نشست عنوان کرد بایستی باور داشته باشیم که مسایل حل خواهند شد و این مستلزم اقدام است چرا که تاب آوری به راه حل متعهد است شایسته آن است که خوشبینی و امیدواری را به جان و روح وروان خویش پرورش دهیم در ساختارهای فرهنگی ناکارآمد ممکن است زنان به خاطر فقدان حمایت و ترس از آسیب پذیری بیشتر دچار چالش و مشکلات در زندگی و روابط خود می شوند.

 

نشست مجازی تاب آوری زنان بمناسبت روز جهانی زن تاب آوری به راه حل متعهد است شایسته آن است که خوشبینی و امیدواری را به جان و روح وروان خویش پرورش دهیم

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.