نشست تاب آوری خانواده در شهرستان فردیس کرج برگزار شد

0

نشست تاب آوری خانواده در شهرستان فردیس کرج برگزار شد این جلسه تخصصی برای تاب آوری خانواده با حضور دغدغه مندان و فعالان عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و همراهی مددیاران اعتیاد و کنشگران عرصه درمان اعتیاد در محل تالار اجتماعات و آمفی تاتر مجموعه ایثارگران برگزارشد.

نشست تاب آوری خانواده در سلسله فعالیت های سازمانهای تحت تصدی اداره بهزیستی استان البرز و بمنظور توانمندسازی و مهارت آموزی میتواند بصورت جلسات سخنرانی یا کارگاه های آموزشی چندروزه برگزار شود.

مطالعات تاب آوری قبل از اینکه به خانه و خانواده معطوف شود متوجه کودکانی بوده است که در شرایط بد نتایج و زندگی های خوبی را ساخته اند و پس از این بود که  مفهوم تاب آوری به خانه و خانواده راه خود را پیدا کرد.

تاب آوری خانواده هم اکنون با تاکید بر سلامت معنوی و قدرت ایمان در عبور از روزهای سخت ، تمرکز و توجه خود را به چند عاملی بودن تاب آوری در سطوح فردی،خانوادگی، اجتماعی، سازمانی و حتی مولکولی متمرکز کرده است .

دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری ، تسهیلگر و سخنران این جلسه ، تاب آوری خانواده را پاسخ مثبت به مشکلات دانست و متذکر شد در مواجهه با این تعریف در وهله اول بایستی در نظر داشت که تاب‌آوری، ساختاری ثابت و یا برچسب نیست که بتوان آن را بر روی برخی خانواده‌ها اعمال کرد و روی برخی دیگر نه .

بنابر این بسیار مهم است که این نکته را مد نظر داشته باشیم که  تاب آوری میتواند بعنوان مسیری تعریف شود که خانواده یا افراد مسافر آن هستند و این سفر که شاید بتوان از آن بعنوان سفر بهبودی از آن نام برد فرار و فرود فراوان دارد.

علاقه مندان به تاب آوری خانواده و پرورش آن میتوانند از کتاب پرورش تاب آوری اثر دکتر کریستوفر ویلارد با ترجمه محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری ، نرگس زمانی مشاوره خانواده و زهرا نیازاده که توسط انتشارات پروچستا منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته نیز استفاده کنند.

 

نشست تاب آوری خانواده در شهرستان فردیس کرج برگزار شد

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.