مرحله دوم از کارگاه تاب آوری برای کارشناسان شبکه یاری کودکان کار برگزار شد

0

مرحله دوم از کارگاه تاب آوری برای کارشناسان شبکه یاری کودکان کار برگزار شد

روز سه شنبه مورخ ۲۳ مهرماه سال جاری مرحله دوم از کارگاه تاب آوری در محل دفتر شبکه یاری کودکان کار واقع در‌ تهران، دروس، مرکز خدمات اجتماعی منطقه سه (سرای محله دروس) برگزار شد.

مرحله دوم از کارگاه تاب آوری برای کارشناسان شبکه یاری کودکان کار برگزار شدمرحله دوم از کارگاه تاب آوری برای کارشناسان شبکه یاری کودکان کار برگزار شد

روز سه شنبه مورخ ۲۳ مهرماه سال جاری مرحله دوم از کارگاه تاب آوری در محل دفتر شبکه یاری کودکان کار واقع در‌ تهران، دروس، مرکز خدمات اجتماعی منطقه سه (سرای محله دروس) برگزار شد.مرحله دوم از کارگاه تاب آوری برای کارشناسان شبکه یاری کودکان کار برگزار شدبنابر همین گزارش تاب آوری برای کودکان در معرض خطر یک مفهوم مهم است که شامل توانایی سازگاری موفقیت آمیز با چالش ها با وجود شرایط نامطلوب است.

تحقیقات بر اهمیت تاب آوری در کودکانی که با مشکلاتی مانند تجارب نامطلوب دوران کودکی مواجه می شوند، تأکید می کند.

تاب آوری به عنوان ظرفیت یک سیستم برای انطباق موفقیت آمیز با چالش هایی که عملکرد، بقا یا توسعه آینده آن را تهدید می کند تعریف می شود.

ایجاد تاب‌آوری در کودکان اغلب شامل پرورش سیستم‌های انطباقی است.

استراتژی‌های مداخله شامل مداخلات متمرکز بر ریسک، تقویت دارایی‌ها و پرورش سیستم‌های انطباقی برای ارتقای سلامت و رشد کودک است.

تاب آوری در کودکان از طریق تجربیات و روابط حمایتی پرورش می یابد.

روابط قوی با مراقبان، خانواده، مربیان، و دوستان پایه و اساس تاب آوری و موفقیت کودک را تشکیل می دهد و احساس امنیت و تعلق را ایجاد می کند.

والدین و مراقبان با حمایت از آنها، تشویق مهارت های حل مسئله، مدیریت احساسات و پرورش شفقت به خود، نقش مهمی در کمک به رشد انعطاف و تاب آوری کودکان دارند.

تشویق کودکان به تلاش مجدد، تمجید از تلاش‌های آنها و تصدیق جنبه‌های مثبت زندگی‌شان، نکاتی کلیدی برای ایجاد تاب‌آوری است.

به طور کلی، تاب آوری در کودکان در معرض خطر یک فرآیند پویا است که می تواند از طریق روابط مثبت، محیط های حمایتی و توسعه مهارت های مقابله ای پرورش یابد. با تمرکز بر ایجاد انعطاف‌پذیری، کودکان می‌توانند بهتر با چالش‌ها کنار بیایند، پس از شکست‌ها بهبود یابند، و اعتماد به نفس و مهارت‌های مورد نیاز برای پیشرفت علی‌رغم ناملایمات را توسعه دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.