روانشناسان و مشاوران صدای یارا در دوره تاب آوری شرکت کردند

انجمن حمایت از حقوق کودکان از سال ۷۳ فعالیت خود را شروع کرده است.

0

دوره تاب آوری تخصصی دو روزه ای برای روانشناسان و مشاوران صدای یارا در محل انجمن حمایت از حقوق کودکان برگزار شد.

امروزه کودک بودن کار سختی است کودکان امروزه بیش از هر زمان دیگری می‌بینند، کودکان امروزه بیش از هر زمان دیگری می‌دانند و عمل می‌کنند، اما برخی از چیزهایی که می‌بینند الگوهای بدی هستند، برخی از چیزهایی که می‌دانند برای همه چالش‌برانگیز است و برخی از کارهایی که انجام می‌دهند تحت ترغیب همان الگوهای بد است.

مشاوره و راهنمایی میتواند پشتوانه‌ای برای رشد سالم و تاب آوری کودکان فراهم آورد اگر کودکان را دوست دارید اهمیت آشنایی با اصول و فنون تاب آوری آنها را هم بیاموزید چرا که واقعیت این است که زندگی کودکان مالامال از چالش است و شاید بتوان گفت آنها بیش از هر زمان دیگری شایسته توجه و حمایت هستند.

صدای یارا هم بر مبنای این باور ایجاد شده است که هر کودک و نوجوان صرف نظر از طبقه اجتماعی، جنسیت، نژاد، استعداد و هر وجه تمایز دیگر، باید در مواقع ضروری بتواند از کمک‌های فکری مناسب بهره مند گردد به همین جهت انجمن حمایت از حقوق کودکان تلاش میکند کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را با مطالب مندرج در پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک و مفهوم حق و مسئولیت آشنا سازد

دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری تسهیلگر و مدرس این دوره آموزشی دو روزه که در محل دفتر انجمن حمایت از حقوق کودکان در این خصوص عنوان کرد که : رعایت حق و حقوق کودکان و همچنین قانونمندی و تلاش برای گسترش برابری و برخوداری کودکان میتواند موجب بالندگی و تاب آوری ایشان باشد .

تاب آوری برای کودکان از آن جهت اهمیت دارد که آنان بنا بر دلایل عدیده از جمله سن و ظرفیتهای محدود شناختی ممکن است بیشتر درمعرض صدمه و آسیب باشند و یا با حق و حقوق خود در تعاملات خانوادگی و عرصه های مختلف آموزشی کمتر آشنا باشند. این دوره آموزشی که مقدمه ای بر تاب آوری برای کادر متخصص بشمار می آمد عصر روز ششم آذرماه به کار خود پایان داد .

 

روانشناسان و مشاوران صدای یارا در دوره تاب آوری شرکت کردند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.