درمان تاب آور

0

درمان تاب آور: کار با کودکان و خانواده ها

انتشارات صادقی

مترجمان : دکتر عباس ابوالقاسمی ، حسن صادقی ، فرزانه مجرد گرجان

درمان تاب آور درمان تاب‌آور یک روش درمانی جدید را برای کمک به کودکان و جوانان بررسی میکند درمان تاب آور راهکارهایی را ارایه میدهد که که کودکان بتوانند موثر و مثبت و علی رغم وجود مشکلات به زندگی خویش ادامه دهند . درمان تاب‌آور یک روش درمانی جدید را برای کمک به کودکان و جوانان بررسی میکند این روش راهکارهایی را ارایه میدهد که که کودکان بتوانند موثر و مثبت و علی رغم وجود مشکلات به زندگی خویش ادامه دهند .

 این چارچوب یک رویکرد جامع است که دانش پزشکان و افرادی که با ناملایمات روبرو هستند را در پنج بخش کلیدی که هر یک شامل مداخلات مختلف است، ادغام می کند.استفاده از آن برای همه بصورت رایگان ممکن است

چارچوب تاب آوری توسط تحقیقات متعددی پشتیبانی و تایید شده است این چارچوب از پنج بخش تشکیل شده است: مبانی، تعلق، یادگیری، مقابله و خود یا هسته اصلی، که هر کدام بر جنبه‌های مختلف تاب‌آوری تمرکز دارند.

این چارچوب بر اهمیت تضمین نیازهای زندگی، تقویت روابط مثبت، فراهم کردن فرصت‌های یادگیری، توسعه مهارت‌های مقابله‌ای و پرورش حس قوی از خود تأکید می‌کند.

چارچوب تاب‌آوری که توسط پروفسور انجی هارت و همکارانش بوجود آمده است، به طور مشترک توسط روانشناسان و پزشکان، والدین، جوانان و دیگران در سراسر جهان با اقبال روبرو شده است .

هدف اصلی این چارچوب تحقیق و تمرین در تاب آوری است در واقع تحقیق و اقدام برای تاب آوری و عدالت اجتماعی قلب تپنده این چارچوب است .

انجی هارت مدیر مرکز تاب آوری برای عدالت اجتماعی در دانشگاه برایتون است. تاب آوری کودک، خانواده و جامعه زمینه های تخصصی او هستند و  تاکنون کمک های مالی تحقیقاتی مشترک متعددی در این زمینه ها به او تعلق گرفته است.انجی یکی از مدیران موسس Boingboing است پروفسور انجی هارت در دانشگاه های ساسکس، کمبریج و آکسفورد تحصیل کرده است.

خواندن کتاب‌های تاب‌آوری علاوه بر اینکه ما را با تجربیات و دیدگاههای بزرگان تاب آوری دنیا آشنا میکند به طور قابل‌توجهی بر سلامت و رفاه روانی خودمان نیز تأثیر میگذارد مطالعه با ارتقای عزت نفس، تنظیم استرس و اعتماد به نفس از طریق تجربیات مشترک و داستان سرایی، سلامت روانی را تقویت می کند.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.