تاب آوری چیزی نیست که خوب باشد تاب آوری ضرورت است

0

تاب آوری چیزی نیست که خوب باشد تاب آوری ضرورت است بازسازی و بازآفرینی مدل‏های کسب ‏و‏کار را با تحلیل و انتخاب الگوی مناسب میتواند توانایی و تاب‏ آوری فعالان در صنعت زیبایی و زیباگران را متحول نمایند ایجاد یک کسب و کار، با هیجان، خلاقیت، آزادی و احساس موفقیت همراه است.

این امر ممکن است در عین حال بسیار طاقت فرسا باشد و چه بسا اوضاع آن طور که انتظار دارید پیش نرود از این جهت که تاب آوری برای تمامی کارآفرینان و آنهایی که عطش موفقیت و توسعه فردی و کسب و کار دارند ضرورت است .

مشکلات اقتصادی و عدم تولید برخی از محصولات و یا از اولویت خارج شدن برخی از اقلام زیبایی میتواند محرک و انگیزه ای برای تولید کنندگان و حضور موثر در چرخه و زنجیره تامین باشد .

از طرفی دیگر داده های متنی بر مشاهدات نشان میدهد در صنعت زیبایی و آرایشگری سلیقه مخاطب به سرعت در حال تغییر است این میتواند در فقدان تاب آوری منجر به کاهش بهره وری و رکود فعالان این عرصه باشد .

اگرچه آرایشگری در بین مشاغل به نظر میرسد ریسک و رکود کمتری را تجربه نکرده است چرا که زیباگری از جمله مشاغلی است که نمیتواند در شرایط دورکاری خدمتی را ارایه کند که البته رکود و گزارشات ورشکستگی در صنف آرایش و آرایشگری هم کم نبوده است.

بازگشت بیماری کرونا یا هر اپیدمی غیر قابل پیش بینی دیگری اپیدمی و ضرر و زیان ناشی از آن برای فعالان این مشاغل مقوله ای جدی است مراقبتهای بهداشتی در آرایشگری همیشه مساله ای پر اهمیت بوده و در صورتی بروز بیماریهای واگیر در صف اول مشاعلی هستند که مورد توجه هستند .

زندگی روز و رویدادهای منفی و شکست های گاه و بیگاه عاطفی ؛ مالی و خانوادگی  فراوان بهمراه دارد .

اتفاقات خارج از انتظارو غیر قابل پیش بینی میتواند کسب و کار ما را به ورشکستگی بکشاند لذا بایستی بیاموزیم که چگونه از این ورشکستگی های عاطفی و مالی بعنوان نردبانی برای موفقیت و صعود استفاده کنیم این همان مفهومی است که آموزش تاب آوری را برای فعالان در صنعت زیبایی و آرایش حمایت میکند.
برای اولین بار در ایران و به همت پیشکسوتان استان البرز و ضمن برخورداری از مجوزهای لازم از سازمان آموزش فنی و حرفه ای فرصتی بدست آمده است تا فراگیران علاوه بر شرکت در دوره کوچینگ تاب آوری از دوره تکمیلی منتورینگ تاب آوری هم برخوردار باشند

موفقیت و شکوفایی در کسب و کار جز در سایه تاب آوری و توانایی بدست نخواهد آمد
این برنامه آموزشی ویژه در آموزش آرایشگران فرصتی بی بدیل را خلق کرده است که زنان شاغل بتوانند ضمن تحکیم مبانی خانواده و تکریم مقام همسری و مادری از استهلاک و فرسدگی شغلی در امان بمانند و با توسعه مهارتهای خود مراقبتی نسبت به ارتقا کیفی زندگی و کسب خویش مبادرت نمایند.

امید میرود بانوان شاغل در این کسب و کار ضمن تاکید بر مولفه های تاب آوری فردی با ابعاد و ارکان تاب آوری کسب و کار نیز بیشتر آشنا شوند و خاتمه کلام اینکه تاب آوری چیزی نیست که خوب باشد تاب آوری ضرورت است .

 

 

دکدتاب آوری چیزی نیست که خوب باشد تاب آوری ضرورت است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.