آموزش تاب آوری برای بیماران تالاسمی

0

تاب آوری تالاسمی ، به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، همزمان با تولد امام رضا (ع) در تالار اجتماعات بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی محفل جشن و سروری با حضور مسئولان و جمع زیادی از خیرین برپا شد.

ناهید سورنی رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم به همت انجمن حمایت از بیماران تالاسمی و با حضور هنرمندان، شعرا، خیرین، مددکاران و اساتید دانشگاه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: این انجمن در سال ۱۳۷۳ با همکاری تنی چند از بیماران و والدین آنها آغاز بکار کرد و از آن زمان تاکنون در راستای حمایت از آنان در زمینه تامین دارو و درمان و برخی کمک‌های مالی به بیماران نیازمند، فعالیت می‌کند.

رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان کرمانشاه گفت: تعداد بیماران تالاسمی در استان کرمانشاه در حال حاضر ۳۱۰ نفر است. این بیماری نوعی کم خونی ژنتیک است که نیازمند تزریق خون مکرر می باشد که این امر خود موجب افزایش بار آهن و در نتیجه بروز مشکلات جدی برای بیماران می‌شود.

سورنی تاکید کرد: متاسفانه کمبود و گرانی داروهای حیاتی و آهن زدای بیماران تالاسمی از مشکلات عمده این بیماران است.

در ادامه این مراسم، “محمدرضا مقدسی”، مدیر خانه “تاب‌آوری” نیز اظهار کرد: به حول و قوه الهی برای اولین بار در کشور بیماران تالاسمی در دوره‌های آموزش تاب‌آوری شرکت می‌کنند و جای خوشحالی‌ست که انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کرمانشاه در این‌باره پیشتاز است.

وی در ادامه افزود: بیماران سخت درمان و بی‌درمان از عمده‌ترین گروه‌های هدف در آموزش‌های تاب‌آوری محسوب می‌شوند چرا که هدف اصلی تاب‌آوری غلبه و تعامل، سازگاری و سازندگی با شرایط سخت و پرتنش است.

مقدسی بیان کرد: تاب‌آوری یک‌سازه روانشناختی آموختنی ست که حامل پیام امید است و فراگیری آن از بروز اختلال در زندگی جلوگیری می‌کند چرا که قدرت و سبک دفاعی انسان را پرورده و پخته می‌کند.

بر این اساس در نظر است یک دوره آموزشی تاب آوری به مدت 16 ساعت برای بیماران تالاسمی و خانواده های آنها در کرمانشاه برگزار شود.

 

آموزش تاب آوری برای بیماران تالاسمی آموزش تاب آوری برای بیماران تالاسمی برگزاری حساسیت و مشارکت اجتماعی و حمایت یابی بیماران تالاسمی مفید میتواند به افزایش تاب‌آوری کمک کند.home of resiliency

تالاسمی یک بیماری فیزیولوژیک مزمن است که می‌تواند باعث آسیب‌های شناختی، روان‌شناختی و اجتماعی شود برای بیماران تالاسمی، آموزش تاب‌آوری می‌تواند مفید باشد. یکی از روش‌های درمانی موثر برای افزایش تاب‌آوری بیماران تالاسمی، درمان شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی است همچنین، معنویت درمانی نیز می‌تواند برای کاهش پریشانی روان‌شناختی و افزایش تاب‌آوری بیماران تالاسمی مفید باشد

تاب آوری تالاسمی

برای بیماران تالاسمی، آموزش تاب‌آوری می‌تواند مفید باشد. یکی از روش‌های درمانی موثر برای افزایش تاب‌آوری بیماران تالاسمی، درمان شناختی مبتنی بر ذهن‌آگاهی است همچنین، معنویت درمانی نیز می‌تواند برای کاهش پریشانی روان‌شناختی و افزایش تاب‌آوری بیماران تالاسمی مفید باشد  مطالعات داخلی ارتباط مثبت و معناداری بین حمایت اجتماعی و تاب‌آوری بیماران تالاسمی گزارش کرده اند همچنین، برگزاری جلسات آموزشی و مراسمی که با حضور خیرین و هنرمندان برگزار میشود می‌تواند برای ایجاد حساسیت و مشارکت اجتماعی و حمایت یابی بیماران تالاسمی مفید باشد و به افزایش تاب‌آوری آن‌ها کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.