تاب آوری نیروگاه حرارتی بیستون

0

تاب آوری نیروگاه حرارتی بیستون ، روز شنبه 16  دی ماه جاری در محل سالن  آموزش نیروگاه حرارتی بیستون نشستی با مشارکت کارکنان وبا حضور مدیر عامل این واحد صنعتی برگزارشد .

تاب آوری سازمانی یا Organizational Resilience به توانایی یک سازمان برای مقاومت در برابر تغییرات و تحولات مختلف اشاره دارد. این توانایی شامل پیش‌بینی، آمادگی، و پاسخگویی به تغییرات مستمر محیط است. سازمان‌های تاب آور، به دلیل برنامه‌ریزی موثر، آمادگی، و انعطاف پذیری بالا، قادرند بحران‌ها را با کمترین هزینه پشت سر بگذارند. این توانایی موجب رشد افراد، به دست آوردن تفکر و مهارت‌های خودمدیریتی بهتر، و افزایش دانش می‌شود.

برای افزایش تاب آوری سازمانی، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد. این اقدامات شامل ایجاد برنامه‌های موثر برای پیش‌بینی و پاسخگویی به تغییرات، تقویت آمادگی و انعطاف‌پذیری سازمان، و ایجاد فرهنگی از انعطاف‌پذیری و توانایی مدیریت بحران می‌شود.

همچنین، اصلاح ساختار سازمانی به سمت یک ساختار انعطاف‌پذیر و کارآمد، افزایش آگاهی کارکنان از وظایف خود در شرایط بحرانی، و استفاده از فناوری برای بهبود عملکرد و افزایش توانمندی سازمان نیز از راهکارهای موثر برای افزایش تاب آوری سازمانی است.

موانع سازمان ها در ارتقای سطح تاب آوری

سه مانع اصلی بر سر راه سازمان ها به منظور ارتقای سطح تاب آوری وجود دارد:

۱- اولین مانع آگاهی محدود سازمانها از محیطی است که در آن فعالیت می کنند، آگاهی موقعیتی بیانگر مواردی از قبیل شناسایی حوادث بالقوه و بررسی پیامدهای آنها، آگاهی نسبت به میزان منابع در دسترس سازمان در مواجهه با بحران و آگاهی از تعهدات سازمان در رابطه با تمامی ذینفعان است.

۲- دومین مانع عدم توانایی در شناسایی و مدیریت نقاط آسیب پذیر کلیدی است. آسیب پذیری های کلیدی به اجزایی از یک سیستم سازمانی اشاره دارد که با از دست دادن و یا آسیب دیدن آن خسارت جبران ناپذیری به سازمان وارد می شود.

۳- سومین مانع فقدان توانمندی سازمانی در ایجاد انطباق پذیری می باشد. ظرفیت انطباق میزانی از فرهنگ و پویایی یک سازمان بوده که به موجب آن، سازمان می تواند در کسب وکار عادی و روزمره خود و در شرایط بحرانی نیز تصمیم های به موقع و مناسب اتخاذ نماید.

تاب آوری نیروگاه حرارتی بیستون تاب آوری نیروگاه حرارتی بیستون ، روز شنبه 16  دی ماه جاری در محل سالن  آموزش نیروگاه حرارتی بیستون نشستی با مشارکت کارکنان وبا حضور مدیر عامل این واحد صنعتی برگزارشد .

تاب آوری نیروگاه حرارتی بیستون ، روز شنبه 16  دی ماه جاری در محل سالن  آموزش نیروگاه حرارتی بیستون نشستی با مشارکت کارکنان وبا حضور مدیر عامل این واحد صنعتی برگزارشد .

نیروگاه بیستون کرمانشاه، یکی از نیروگاه‌های ایران با ظرفیت تولید ۶۴۰ مگاوات است که شامل ۲ واحد بخار ۳۲۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار است. نیروگاه بیستون در کیلومتر ۲۵ جادۀ کرمانشاه – بیستون قرار دارد و در سال ۱۳۷۳ ساخته شده‌است. پروژۀ توسعۀ این نیروگاه توسط صنایع آذرآب به انجام رسیده‌است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.