تاب آوری عشق و بازسازی ارتباط

محمدرضا مقدسی

0

تاب آوری عشق توانایی حفط و بازسازی ارتباطات عاشقانه است این توانایی بسیار حیاتی است چرا که به استحکام و طول عمر روابط عاشقانه کمک می کند.تاب آوری و بازسازی ارتباط ناظر بر دارایی ها و ویژگی های مثبت رابطه خواهدبود.

عشاق ،افراد و زوج‌های تاب‌آور برای عبور از چالش‌ها، عدم قطعیت‌ ، شرایط نامعین و شکست‌ها آماده تر هستند، قوی‌ و پایدار ظاهر می‌شوندو بهتر موانع رابطه عاشقانه خود را از پیش رو بر میدارند.

عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد

تاب آوری در عشق شامل سازگاری با ناملایمات، آسیب‌ها و استرس است، خواه مسائل مالی، بحران‌های سلامتی یا تعارضات روابط باشد.

روابط عاشقانه ای که از تاب آوری خوبی برخوردار هستند با غلبه بر موانع و بدست آوردن تجربه در فراز و فرود زندگی قوی تر شده و در مسیر روبه رشد پیش میروند.

ویژگی‌های عشاق تاب‌آور شامل پذیرش نارسایی ها و صدمات، ابراز قدردانی، ارتباط مؤثر، تعیین حد و مرز و پرورش عشق به خود و مراقبت از خود است.

ایجاد تاب آوری در روابط عاشقانه به تصمیم و تمرین نیاز دارد عشاق برای غلبه بر چالش های زندگی با هم به زمان، تلاش، ثبات و طرز فکر مثبت نیاز دارند.

در نهایت، تاب آوری عشق، به زوجین توانایی خاصی هدیه میدهد تا طوفان‌های عاطفی و هیجانات مسیر عاشقی را تحمل کنند، صمیمیت را عمیق‌تر کنند و در ارتباط رضایت بیشتری را بیشتری تجربه میکنند.

اما برای باز سازی و احیای یک رابطه عاشقانه توصیه میشود که در ابتداری امر از یک متخصص دانشگاهی و با تجربه خدمات حرفه ای طلب کنید و در مراحل بعد به توصیه های ما نیز در خانه تاب آوری توجه داشته باشید که :

بازسازی اعتماد و برگرداندن یک رابطه خسارت دیده به روزهای خوب و چه بسا بهتر از قبل خود یک سری مراحل مبتنی بر ارتباط، همدلی، مسئولیت پذیری و تعهد را میطلبد

محمدرضا مقدسی در ادامه مطلب اضافه میکند تاب آوری بازسازی ارتباط ناظر بر دارایی ها و ویژگی های مثبت رابطه خواهدبود و این یعنی اینکه ما برای ترمیم و حفظ رابطه به نگرشی مثبت نیازمندیم.

در بررسی تاب آوری روابط عاشقانه زوجین چنانچه کیفیت رابطه جنسی در حد مطلوب نیست حتما بایستی مورد توجه واقع شود در تاب آوری جنسی معمولا امکان دستیابی به ارگاسم برای طرفین و اتمسفر عاطفی و صمیمیت فی مابین توجه میشود.

در اینجا چندین مورد بعنوان نمونه آورده میشود اما واقع مطلب این است که جنس روابط و مسایل و مشکلات همه آنها با هم متفاوت است و  هر رابطه پروفایل اختصاصی خاص خود را دارد

ارتباط باز و شفاف: ارتباط باز و صادقانه با شریک زندگی خود برقرار کنید سعی کنید همه چیز مانند آکواریوم شفاف و قابل مشاهده باشد پنهان کاری رابطه را ویران میکند مکالمات منظم و بدون حواس پرتی می تواند به ایجاد عادت ارتباط موثر، تقویت درک و ارتباط کمک کند.

پشیمانی و عذرخواهی خود را اعلام کنید: روند بازسازی اعتماد را با یک عذرخواهی از صمیم قلب شروع کنید، جایی که مسئولیت کامل اعمال خود را بر عهده می گیرید. ابراز پشیمانی واقعی و تمایل به ترمیم همراه با اقدام عملی برای بقا و تاب آوری رابطه ضروری است

از حالت تدافعی بپرهیزید: هنگام بحث در مورد نقض اعتماد و یا مخدوش شدن آن از حالت تدافعی خودداری کنید. حالت تدافعی مانع مصالحه و تفاهم است تدافعی عمل کردن می تواند مانع از روند بهبودی شود و از ارتباط و تفاهم واقعی جلوگیری کند.

مسئولیت پذیر باشید: اقدامات خود را بپذیرید و مسئولیت کامل آسیب وارده را به رابطه را بپذیرید ، پذیرش آغاز تغییر وتحول مثبت است انکار مشکلی را حل نمیکند در مورد تأثیر رفتار خود بر شریک زندگی خود فکر کنید و نسبت به احساسات او همدلی نشان دهید.

مرزها را تعیین کنید: برای برقراری ارتباط با انتظارات و تقویت حس امنیت، مرزهای واضح، شفاف و قابل درکی را در رابطه ایجاد کنید.مرزها به جلوگیری از نقض اعتماد در آینده و ترویج احترام متقابل کمک می کند شفافیت مرزها طرفین را از ابهام ونامعین بودن تکالیف نجات میدهد.

تعهد به فرآیند: بازسازی اعتماد یک فرآیند تدریجی است که به صبر، تلاش و ثبات هر دو طرف نیاز دارد به سفر شفا و بازسازی رابطه متعهد بمانید

امید میرود با گنجاندن این مراحل در رابطه، هر دو شریک می توانند در جهت بازسازی اعتماد، تقویت تفاهم و ایجاد یک پیوند قوی تر بر اساس صداقت، همدلی و احترام متقابل تلاش کنند.

 

 

تاب آوری عشق توانایی حفط و بازسازی ارتباطات عاشقانه است تاب آوری عشق و توانایی بازسازی ارتباطات خسارت دیده یک جنبه حیاتی است که به استحکام و طول عمر روابط عاشقانه کمک می کند.

عشاق ،افراد و زوج‌های تاب‌آور برای عبور از چالش‌ها، عدم قطعیت‌ ، شرایط نامعین و شکست‌ها آماده تر هستند، قوی‌ و پایدار ظاهر می‌شوندو بهتر موانع رابطه عاشقانه خود را از پیش رو بر میدارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.